مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در پاسخ به این خواسته‌ها گفت: تامین منابع مالی یکی از مشکلات اصلی تولید استان است که حمایت از این واحدها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری می‌شود.

تامین منابع  بزرگترین مشکل تولید کنندگان است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، درویشعلی حسن‌زاده اظهار کرد: این کارگروه به صورت مستمر پیگیر مسائل و مشکلات تولید واحدهای استان است و تلاش می‌کند هرچه سریع تر مسائل و مشکلات صاحبان این واحدها را مرتفع کند.

وی با بیان این که هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی در گلستان مشغول فعالیت هستند یادآور شد: پارسال برای بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان فراخوان داده شد تا از طریق کارگاه تسهیل و رفع موانع تولید، این مسائل پیگیری و حل شود.

به گفته حسن زاده عمده مشکلات صاحبان واحدهای صنعتی طرح شده در این فراخوان، منابع مالی، فرسودگی تجهیزات، مشکلات مدیریتی و شرکا است که برنامه‌ریزی برای حل آن ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

حسن‌زاده در خصوص روند پرداخت وام به واحدهای صنعتی گلستان گفت: میزان تسهیلات به واحدهای صنعتی در سال جاری هنوز مشخص نشده ولی اولویت دریافت این تسهیلات مربوط به پرونده‌هایی سال قبل است.

وی ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ کارمزد کمتری ارائه می‌شود ولی شرایط خاصی برای دریافت آن وجود دارد. تسهیلات به واحدهای صنعتی بیشتر از محل منابع داخلی بانک‌ پرداخت می‌شود و کارمزد آن هم ۲۳ درصد است.

حسن‌زاده با اشاره به گلایه واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد: هر وزارتخانه با ۲ یا سه بانک در خصوص تبصره ۱۸ قراداد دارد و براساس قرارداد پرونده‌ها به بانک‌های عامل ارجاع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل در بخش صنعت و معدن و تجارت استان حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار جذب و به واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات پرداخت شد.

وی بیان کرد: بانک‌های گلستان سال قبل ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای تزریق به بخش صنعت داشتند که تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد از منابع در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تولیدات حوزه صنایع چوب و مبلمان استان در سال‌های اخیر رشد مطلوبی پیدا کرده و نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر درحوزه بازاریابی است.

حسن‌زاده افزود: محصولات صنایع چوب و مبلمان واحدهای تولیدی گلستان به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر می شود و ایجاد خوشه‌های صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان این صنعت برای حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها، روند صادرات این تولیدات را سرعت خواهد بخشید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این اداره کل از تنها واحد تولیدی داروهای خاص در استان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

حسن زاده افزود: طرح توسعه واحد تولید داروهای خاص مستقر در شهرک صنعتی آق قلا، از طریق ملی در دست پیگیری بوده تا هرچه سریعتر عملیاتی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون حدود ۶۲ واحد صنعتی در این استان احیا و زمینه اشتغال ۶۱۵ نفر فراهم شد.

حسن‌زاده افزود: علاوه بر این سال قبل، ۹ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای افزایش توان تولید در ۷۰ واحد صنعتی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت داشتند، انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار