سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: همزمان با فرارسیدن عید قربان امسال ۹ هزار راس دام سبک و سنگین با ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال در میدان دام گنبدکاووس فروخته شد.

گنبدی‌ها در آستانه عید قربان، ۹۰۰ میلیارد ریال دام برای قربانی خریدند

به گزاش گلستان 24، احمد پرتانی اظهارکرد: در شرایط عادی میانگین روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در میدان دام گنبدکاووس عرضه می‌شود که با توجه به بیشتر شدن تقاضا در آستانه عید قربان، این رقم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با افزایش ۸۰ درصدی به روزانه چهار و ۵۰۰ راس رسید.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ راس آمار رسمی و ثبت شده معاملات در ۲ روز مانده به عید قربان در میدان دام گنبدکاووس است اما طبق آمار غیر رسمی این عدد تا ۶ هزار راس هم تخمین زده می‌شود.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان ادامه داد: قیمت گوسفند زنده با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به هفته قبل از عید قربان کیلویی یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در میدان دام گنبدکاووس معامله شد.

پرتانی بیان کرد: با توجه به اهمیت تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، سال گذشته ۱۴۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به ۲۰۰ نفر از عشایر استان پرداخت شد تا با کمترین مشکلات دام‌های خود را آماده ورود به بازار کنند و این مساله نقش مهمی در عرضه مناسب دام در بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت آن داشت.

وی گفت: طبق روال هر ساله به دلیل اشباع بازار تقاضا تا یک هفته بعد از عید قربان، خرید و فروش دام به کمترین میزان خود می‌رسد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار