معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی در ۸۰ رشته فعال در استان تولید شد.

به گزارش گلستان24؛ مریم حاجی ابراهیمی روز چهارشنبه تولید کل سال گذشته صنایع دستی گلستان را هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهارکرد: پلاس‌بافی ترکمن، انواع سوزن‌دوزی‌، ابریشم‌بافی، سفالگری، چرم‌دوزی، جاجیم‌بافی در کنار تراش‌های سنگی، کاشی و سرامیک سنتی از عمده محصولات صنایع دستی تولیدی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: تاکنون از مجموع تولیدات امسال صنایع دستی گلستان، هفت هزار و ۵۶۰ دلار انواع محصولات به صورت چمدانی و گمرکی به کشورهای مختلف صادر شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: محصولات صنایع دستی مانند سنگی و چوبی، رودوزی‌های سنتی، گلیم‌بافی، زیورآلات ترکمن، تولیدات چرم دست‌دوز، کاشی سنتی و سرمه‌دوزی به صورت چمدانی و گروه‌های سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چوبی، صنایع‌دستی فلزی به صورت گمرکی در این مدت از استان صادر شد.

حاجی ابراهیمی همچنین با مهم شمردن ایجاد فضاهای مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی، گفت: تاکنون چهار بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های آق‌قلا، علی‌آبادکتول و مینودشت فعال شده است.

وی افزود: چهار بازارچه‌ صنایع دستی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در آق‌قلا، کردکوی، مراوه‌تپه و گالیکش در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، اعطای کمک‌ بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره، تجهیز رایگان کارگاه‌ها و نیازسنجی منطقه‌ای مواد اولیه و معرفی هنرمندان به فروشنده اصلی مواد اولیه مصرفی با قیمت پایین از مهمترین اقدامات معاونت صنایع دستی اداره کل محسوب می‌شود و همچنین کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های نساجی، سفال، رودوزی سنتی و جاجیم‌بافی در استان تشکیل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار