مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در دو سال دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی اجرای طرح بازنگری روستاهای گلستان افزایش یافته است.

اعتبارات عمرانی روستاهای گلستان در دولت سیزدهم  افزایش یافته است

به گزارش گلستان 24، سید محمد حسینبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای نخستین بار جهش بسیار خوبی در دولت سیزدهم و پیگیری استاندار و مدیران استانی بالغ بر 10 درصد اعتبارات استانی به اجرای طرح های هادی اختصاص داده شده است.

وی افزود: از محل مصوبات سفر 320 میلیارد تومان به اعتبار صد درصدی به استان اختصاص داده شد که که تا امروز مبلغ 40 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

حسینی گفت: 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که از این رقم 933 روستای آن در گلستان است.

وی افزود: در صد درصد روستاهای استان که املاک انها سند دار هستند طرح های هادی اجرا شده است.

حسینی بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به 250 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به گلستان برای اجرتی طرح هادی به 923 روستا تخصیص دا ه شده است.

وی افزود: شاخص برخوردای روستاهای کشور از طرح اادی 57درصد است که این رقم در گلستان 78 درصد می باشد که از شاخص های کشوری جلوتر هستیم

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان یکی از استانهای پر مخاطره در بحث حوادث طبیعی است لذا توجه به ایمن سازی روستاها در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گلستان رتبه 5 کشوری را به لحاظ خطر پذیری روستاها دارد و از محل سفر 55 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده که تا کنون 25 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

حسینی افزود: مطالعات تعداد 171 روستای پر مخاطره انجام شده و در 111 روستای استان ایمن سازی اتفاق افتاده است.

به گفته وی تا سه سال آینده و طبق برنامه 5 ساله باید طرح ایمن سازی آن اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار