سرپرست شعب بانک توسعه تعاون گلستان:

سرپرست شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان گفت: از زمان شروع دولت سیزدهم تا کنون بانک توسعه تعاون 14 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

اعطای بیش از 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید رضا ملک صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز تعاون برگزار شد،  اظهار کرد:از رقم 14 هزار و 700 میلیارد ریال تعداد یکهزار و 125 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال، تعداد ۵۴۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۴۴۷ میلیارد ریال به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی، تعداد ۱۳۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال به معرفی شدگان از سازمان بهزیستی و در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به پرداخت ۸۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن فرزند آوری به میزان ۸۲۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی افزود: سرپرست شعب استان بیان کرد طی یک سال اخیر بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل در طرح های حوزه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری می باشد‌‌. اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور و همچنین اعتبارات بندهای ( الف و ب ) ماده ۵۲ در کلیه بخش های اقتصادی اعم از صنعت و معدن، آب و کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعاون، محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، مشاغل خانگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ماده ۵۶ و سفر ریاست جمهوری مشارکت داشته است .

ملک افزود:  بانک توسعه تعاون در راستای خدمت به مشتریان و حمایت از واحد های تولیدی، پیمانکاری و بازرگانی، توزیعی، خدماتی تعداد ۱۴۹۰ فقره تعهدات اعم از (ضمانت نامه، اعتبار اسنادی) جهت پیشبرد طرح های عمرانی و غیر عمرانی به ذینفعی بخش های دولتی و خصوص استان گلستان به مبلغ ۹۰۴۸۰۰۰  ریال پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: : نسبت مصارف به منابع این بانک در استان ۱۴۰ درصد بیش از ۵۰ درصد نسبت بالاتر از استاندارد اعلامی بانک ۹۰ درصد میباشد و این امر بیانگر پرداخت تسهیلات بیش از منابع جذب شده بوده که در راستای انجام تکالیف اساسنامه‌ای و رسالت توسعه بانک در راستای ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود است.

ملک بیان کرد:  از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی کشور در بخش مالی صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تعداد ۳۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۴0 میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بند های الف و ب ماده ۵۲ قانون الحاق به میزان ۲۰ فقره به مبلغ ۲۴۰0 میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به تعداد ۲۲ فقره به مبلغ ۱۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست شعب بانک توسعه تعاون گلستان گفت:  در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه پشتیبانی و مانع زدائی ۱۷ فقره به مبلغ ۵۳۳ میلیون ریال‌،  پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جهت ساخت ورزشگاه کارگری شهرستان کلاله،  پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات، اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به مبلغ ۱۳۴۶ میلیارد ریال در قالب ۱۴۶۴ فقره و با اشتغال ایجاد شده2112 نفر نیز تسهیلات پرداخت شده است.

ملک بیان کرد: یکی از رسالت ها و اهداف بانک توسعه تعاون ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار