مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: تا کنون 128 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای استان نوسازی و مقاوم سازی شده اند .

نوسازی 128 هزار واحد غیر مقاوم روستایی/ اعطای 104 هزار جلد سند روستایی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: شاخص مقاوم سازی واخدهای مسکونی در استان 53 درصد است که 3 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در دو سال اخیر در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای 17 هزار واحد مسکونی روستایی پروانه ساختمانی صادر و کل پرونده ها به بانک های عامل ارسال شد و 97 درصد از تسهیلات تا کنون جذب شده است.

حسینی گفت: عملیات ساختمانی 88 درصد از واحدها آغاز شده و در حوزه مسکن روستایی استان در مقایسه با 2 سال گذشته 1/5 برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: در راستای مالکیت بخشی املاک روستایی تا کنون 104 هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک صادر شده است.

حسینی بیان کرد: شاخص برخورداری استان در صدور سند مالکیت روستایی 46 درصد است در حالی که میانگین کشوری این شاخص 62 درصد است.

وی افزود: تا کنون طرح هادی در 557 روستای استان بازنگری شده است که طرح بازنگری طرح هادی 209 روستا در دو سال گذشته انجام شده است .

حسینی گفت: شاخص برخورداری استان در اجرای طرح هادی 78 درصد که 16 درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که این شاخص در کشور 62 درصد است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر ها ، برنامه بنیاد مسکن استان در این طرح 6 هزار و 300 واحد مسکونی است که از این تعداد برای 2 هزار و 230 واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در 19 شهر تا کنون 118 هکتار زمین تامین شده است و عملیات ساخت یکهزار واحد مسکونی اغاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار