مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان گلستان گفت: در یک روز بعد از اربعین امسال 63 سفر برای بازگشت زایران انجام شده است.

63 سفر در یک روز برای بازگشت زائران اربعین/ جابجایی بیش از 26هزار مسافر اربعین

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید مصدقی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: 63 دستگاه اتوبوس طی یک روز بعد از ار بعین تعداد دو هرزار و 71 نفر زائر را از مرز مهران جابجا کردند.

وی افزود: از 27مردادماه تا کنون 120 دستگاه اتوبوس عملیاتی برای رفت و برگشت زائران اربعین به صورت مداوم در حال خدمت رسانی بوده و هستد.

مصدقی گفت:این تعداد 120 دستگاه اتوبوس در قالب 70 شرکت حمل و نقل زائران را جابجا می کردند.

وی ادامه داد: تا این لحظه تعداد زائرانی که به کربلا رفده اند 11 هزار و 441 نفر اعلام شده اما تعداد 15هزار و 206 مسافر بازگشته اند که دلیل این افزایش آمار این است که ان دسته از زائرانی که از مرزهای دیگر به زیارت رفته بودند از مرز مهران بازگشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: شهرداری گرگان نیز در طرح جابجایی مسافران اربعین تعداد 7 دستگاه ناوگان اتوبوسی سالم و تعداد9دستگاه ون ایسوزو از شهرداری گنبد به سمت مرز مهران اعزام کرده اند.

وی افزود: از زمان اعزام زتران اربعین تا کنون 26 هزار و 647 زائر با یکهزار و 68 سفر مسافران را جابجا کرده اند.

مصدقی گفت: با توجه به اینکه تعداد مسافران و زائران مشهد نیز از استان زیاد است و تعدادی از ناوگان اتوبوسی به مرزمهران اعزام شده بودند، تعداد 629دستگاه مینی بوس و 835 دستگاه سواری به مسافران مشهد خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان حمل و نقل عمومی استان نسبت به کشور از وضعیت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: میانگین عمر اتوبوس ها در کشور 14/5و در گلستان 13 ماه، عمر ناوگان سواری در کشور 12سال و 2 ماه و در گلستان 10 سال و 9ماه می باشد که از وضعیت مناسبی برخوردار اند امادر بخش عمر مینی بوسها میانگین کشوری 27 سال و 95 ماه و در گلستان 31 ماه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار