رییس نظام پزشکی گنبدکاووس:

رییس نظام پزشکی گنبدکاووس با گلایه از افزایش حدود سه برابری تعرفه حمل پسماند مطب پزشکان گلستان از سوی سازمان مدیریت پسماند استان گفت: تعرفه جمع آوری پسماند مطب پزشکان از ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در سال گذشته به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال درسال جاری افزایش یافته که منطقی نیست.

افزایش سه برابری کرایه حمل پسماند مطب پزشکان گلستان منطقی نیست

به گزارش گلستان 24، سلیمان علاقی امروز در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس یادآور شد: نظام پزشکی قبل از تصویب تعرفه جمع آوری پسماند مطب پزشکان به سازمان مدیریت پسماند گلستان، پیشنهاد ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را داد که تصویب نشد.

وی همچنین با گلایه از تصویب دریافت عوارض کسب و پیشه از مطب پزشکان توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری گنبدکاووس، افزود: پزشک کاسب نیست و قوانین موجود هم حرفه پزشکی را کسب و پیشه نمی‌داند زیرا تعرفه خدمات پزشکی هرسال توسط دولت تعیین و اجرا می‌شود.

علاقی بابیان اینکه دریافت عوارض از مطب پزشکان که فقط در گنبدکاووس درحال اجرا است، صحیح نیست، اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر سال ۲۵ درصد تعرفه خدمات پزشکی را افزایش می‌دهد بنابراین انتظار جامعه پزشکی که مالیات خود را به نیز موقع پرداخت می‌کنند از دستگاه‌های متولی و خدماتی، اخذ عوارض یا تصویب تعرفه حداکثر ۲۵ درصد است نه سه برابر.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس هم در این جلسه با اشاره به ماده هفت قانون پسماند گفت: مدیریت پسماند در حوزه صنعتی و پزشکی برعهده تولید کننده است که این موضوع در بیمارستان توسط این مراکز بی‌خطرسازی شده و به مکان دفن بهداشتی زباله منتقل می‌شود اما مطب‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی چون امکان بی‌خطرسازی ندارند باید با انتخاب پیمانکار آنرا انجام دهند.

احمد احمدی هم در این جلسه افزود: اینکه سازمان مدیریت پسماند و پیمانکار مربوطه آن چه مبالغی را برای جمع آوری پسماند مطب پزشکان دریافت می‌کند موضوع قانون نیست و باید با تعامل طرفین رفع شود.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: دریافت عوارض دریافتی از مطب پزشکان که از امسال اجرایی شده، مطابق قانون «درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» مصوب آذرماه سال قبل مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

یحیی عباسی افزود: با این حال اعضای شورای شهر گنبدکاووس آمادگی دارند در نشستی با رییس و اعضای نظام پزشکی این شهرستان موضوع را دوباره بررسی و درصورت امکان به این قشر مساعدت کنند.

وی اضافه کرد: دریافت عوارض سالانه از بخش‌های گوناگون بویژه از اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و توسعه و عمران شهری صورت می‌گیرد و درخواست ما، همراهی و مشارکت بیشتر شهروندان گنبدی با مجموعه خدماتی شهرداری است.

وی افزود: تصمیمات و مصوبات شورای اسلامی شهر نباید مغایر با قوانین بالادستی باشد و بهتر است شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس نسبت به دریافت عوارض از مطب پزشکان تجدیدنظر و آنرا اصلاح کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم با بالا و نادرست خواندن تعرفه و عوارض دریافتی ۲ موضوع جمع آوری پسماند و کسب و پیشه از مطب پزشکان این شهرستان مرزی، برلزوم تجدیدنظر دستگاه‌های متولی در این خصوص تاکید کرد.

عبدالحمید گوگلانی گفت: تعرفه ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای جمع آوری پسماند مطب پزشکان از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان مورد گلایه جامعه پزشکی این شهرستان است که لازم است نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

وی افزود: سال گذشته تعرفه دریافتی برای حمل پسماند مطب پزشکان، ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بود اما امسال این رقم با حدود سه برابر افزایش به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته است که این موضوع اعتراض جامعه شریف پزشکی شهرستان گنبدکاووس را به همراه داشت.

گوگلانی با تجلیل از خدمات سلامت جامعه پزشکی بالاخص در گنبدکاووس طی چند سال همه گیری ویرروس کرونا، اضافه کرد: تا پایان ماه جاری و در نشستی با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان موضوع پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: دریافت عوارض سالانه کسب و پیشه از جامعه پزشکی توسط شهرداری این شهر هم مورد اعتراض این قشر زحمتکش است ضمن اینکه برابر قوانین موجود (آرای دیوان عدالت اداری) مطب پزشکان چه در مجتمع‌های تجاری و چه ساختمان‌های مسکونی مشمول عوارض کسب و پیشه نمی‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار