سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: از مجموع بیش از ۴۲۰ هزار کودک ساکن این استان افزون بر ۱۴ هزار نفر عضو این کانون هستند و از خدمات آن و به ویژه ۲۱۳ هزار جلد کتاب تخصصی این قشر استفاده می‌کنند.

۱۴ هزار گلستانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند

به گزارش گلستان 24، الهه غیناقی امروز در نشست خبری افزود: کودکان جامعه امروز مسوولان آینده کشور هستند که هفته کودک فرصت مغتنم برای ایجاد انگیزه بیشتر در این قشر است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته کودک (۱۵ تا ۲۱ مهرماه) اظهار کرد: شعار امسال «کودکی بهتر، زندگی بهتر» است که در این هفته ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان در ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار برگزار می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افزود: ۱۰۳ برنامه متنوع برای آینده سازان استان پیش‌بینی شده که ۱۰برنامه آن شاخص است.

غیناقی گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با بچه‌های سرطانی، برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های کودک، دستاوردهای سازمان‌های دولتی و غیردولتی در حوزه کودک، عضوگیری رایگان کودکان، افتتاح مرکز نجوم و پارک رباتیک در شهرستان گرگان، قرائت بیانیه روز جهانی کودک توسط فرزند شهید شیبانی، تجلیل از ۲۰ کودک شهید، حضور کودکان در خانه سالمندان، حضور در بیمارستان های تخصصی کودک برای عیادت کودکان، اهدای کتاب و گل به کودکان بیمار، افتتاح کتابخانه در بیمارستان ها، قصه گویی و برنامه های متنوع در کانون اصلاح و تربیت، اجرای سرود توسط گروه ۳۱۳ مهریاران از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت:۸۷ نیر و ۴۵ مربی در کانون پرورش فکری گلستان مشغول خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان استان هستند.

وی بیان کرد: در هفته کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز شمارها با عناوینی چون ۱۵ مهر کودک، صلح، امنیت، محیط زیست، ۱۶ مهر کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهر کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر نامگذاری شده است.

غیناقی افزود: برای آشناسازی کودکان با هویت ایرانی اسلامی و تمدن نوین اسلامی برنامه ریزی های متنوعی در حوزه هایی از جمله خوشنویسی، قصه گویی، سفالگری، داستان نویسی، کارگاه ها و نشست های تخصصی انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار