در راستای پیگیری امورات مرتبط با استان، زنگانه استاندار گلستان با رئیس سازمان مدیریت بحران دیدار و گفت‌وگو کرد.


تکمیل سدها و طرح های آب و فاضلاب جزء طرح های راهبردی استان است

به گزارش گلستان 24، در این جلسه در خصوص گزارش عملکرد قرارگاه لایروبی شهید لولایی، مسائل مربوط به مخزن آب واقع در جنوب گرگان، مشکلات بیمارستان پنجم آذر گرگان، مسائل مرتبط با سد‌های استان گلستان بحث و گفتگو شد.

استاندار گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان موضوع سد‌ها و مسائل مرتبط با آب و فاضلاب جزء موضوعات اساسی بوده که نیاز است تخصیص بودجه‌ها به سرعت و با زمان بندی مناسب تزریق شود تا اقدامات اجرایی با سرعت بیشتری پیش برود.

او گفت:موضوع تثبیت اراضی شیب‌دار و موضوعات آبخیزداری و آبخوان‌داری از دیگر مباحث مطرح شده بود تا اقداماتی انجام شود که از بروز سیل و ایراد خسارت به مردم استان گلستان پیشگیری شود.

استاندار گلستان در این جلسه گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان ۵۰۰ میلیارد تومان برای موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان مصوبه گرفتیم که اگر این بودجه به طور کامل و در زمان درست تخصیص پیدا کند تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

 علی‌محمد زنگانه افزود: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در استان گلستان نیازمند تثبیت‌سازی است.

او اضافه کرد: تکمیل سد‌ها یکی از مسائل بسیار مهم در پیشگیری از سیلاب در استان گلستان است و تکمیل سد‌ها و مسیر‌های انحرافی سیلاب را به عنوان پروژه استراتژیک استان گلستان محسوب کرده‌ایم.

استاندار گلستان تاکید کرد: مجموع پروژه سد نرماب بیش از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تکمیل این سد علاوه بر تامین نیاز آب شرب برای مردم استان، کاربری کنترل سیلاب را نیز در پی خواهد داشت.

زنگانه تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور به گلستان موضوع سد‌ها و مسائل مرتبط با آب و فاضلاب جزء موضوعات اساسی بوده که نیاز است تخصیص بودجه‌ها به سرعت و با زمان بندی مناسب تزریق شود تا اقدامات اجرایی با سرعت بیشتری پیش برود.

او اضافه کرد: موضوع جمع آوری آب‌های سطحی یکی دیگر از مسائل مورد نیاز در استان گلستان است که این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنیم، اما نیازمند حمایت‌های ملی هستیم تا با تزریق منابع مناسب با سرعت به نتیجه مورد نظر برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار