موانع پیشرفت سد نرماب چهل چای مینودشت با حضور رئیس کل دادگستری استان گلستان بررسی شد .

ورود دادگستری گلستان برای رفع موانع تکمیل سد نرماب مینودشت

به گزارش گلستان 24، رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از روندپیشرفت این سد گفت: در صورت نیاز الزامات قانونی و ضمانت های حقوقی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت سد نرماب اعمال خواهد شد.

حیدر آسیابی افزود: 2 روستا در کاسه سد قرار داشتند که کار جابجایی یکی از این روستاها انجام شده و روستای جنگلده بالا همچنان بلاتکلیف مانده و مردم نتوانسته اند جابجا شوند.

وی افزود: در بازدید از این روستا ، اهالی از بلاتکلیفی چند ساله گله مند بودند و خواستار ورود دادگستری برای تعیین تکلیف زودتر برای جابجایی روستا شدند .

وی گفت: در این بازدید که مسئولان آب منطقه ای هم حضور داشتند قرار شد حداکثر تا خرداد 1403 محل استقرار جدید اهالی این روستا آماده و برای اسکان به مردم تحویل داده شود .

وی گفت: ان شاء الله سه ماه دیگر دوباره با حضور در مینودشت از روند پیشرفت سایت محل استقرار روستا بازدید می کنیم و اگر پیشرفتی حاصل نشده باشد با اعمال الزامات قانونی و حقوقی مجری دیگری جایگزین خواهد شد.

وی گفت: همانطور که در مورد طرح هایی مانند پتروشیمی، جزیره آشوراده و موج های آبی گنبدکاووس به وعده خود عمل کردیم برای رفع موانع پیشرفت سد نرماب هم پیگیری های قضایی صورت خواهد گرفت.

سد نرماب چهل چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در گلستان است که عملیات رسمی ساخت آن از سال ۱۳۹۰ بر روی رودخانه "نرماب" این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار