رییس اداره حقوقی اوقاف گلستان خبرداد؛

رییس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اخذ ۱۳۲ سند در راستای تثبیت مالکیت موقوفات استان خبر داد.

اخذ ۱۳۲ سند مالکیت موقوفات در استان گلستان

به گزارش  گلسان 24، حیدر سوادکوهی اظهار کرد: از مجموع ۱۳۲ سند مالکیت دریافت شده از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۵۸ برگ سند مالکیت اولیه و تعداد ۷۴ پلاک موقوفه دارای سند دفترچه‌ای که عمدتاً نیز فاقد مساحت بودند تبدیل به سند تک برگی شده است.

وی افزود: مساحت حدنگاری شده از مجموع اسناد صادره در سال جاری هزار و ۸۸۰ هکتار است. که تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ رقبه موقوفه را شامل می‌شود.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از اساسی‌ترین اقدامات در خصوص موقوفات استان که منافع آن عام الشمول محسوب می‌شود را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می‌کند همین صدور سند مالکیت رقبات موقوفات است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، اضافه کرد: اخذ سند برای موقوفات یک امر بنیادین برای بهره برداری موقوفات عام المنفعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده بنابراین توجه بیش از پیش مسؤولان دستگاه‌های ذیربط در این خصوص مورد انتظار است.

سوادکوهی با اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات جامعه از طریق وقف گفت: اهتمام به این سنت حسنه و به ثبت رساندن آن در سامانه اوقاف و درج در لایه وقفی کاداستر سازمان ثبت اسناد موجب مصونیت حقوقی املاک وقف خواهد شد با این وصف واقفین و خیرین بدین نحو میراثی ماندگار از خویش برای آیندگان به جای بگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار