مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مراکز کاریابی غیردولتی این استان امسال ۹۴۱ نفر از متقاضیان را به واحدهای تولیدی معرفی کرده و زمینه اشتغال آنان را فراهم کردند.

۹۴۱ نفر در گلستان از طریق مراکز کاریابی‌ غیردولتی مشغول به‌کار شدند

به گزارش گلستان 24، حسینعلی خواجه مظفری امروز در رویداد مردمی اشتغال استان گلستان با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در گنبدکاووس از ثبت نام ۲ هزار و ۳۰۰ کارجوی دیگر استان در سامانه کاریابی خبر داد و اظهار کرد: ۶۳۴ کارفرما با ظرفیت ایجاد شغل برای چهار هزار و ۹۲۵ نفر از طریق دفاتر کاریابی در سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام‌نویسی کردند.

وی افزود: گلستان ۳۱ مرکز کاریابی دارد که چهار دفتر گنبدکاووس با توجه به عملکرد خوب موفق شدند جایگاه نخست استانی را در حوزه کاریابی از آن خود کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲ دفتر کاریابی خارجی هم در استان در دست افتتاح است، گفت: در رویداد امروز به میزبانی گنبدکاووس، ۳۰ کارفرما برای جذب بیش از ۵۰ نفر در شغل‌هایی مانند حسابدار، کارگر ساده، مدیر فروش، انباردار، راننده و بازاریاب در این شهرستان به میدان آمدند.

خواجه مظفری ادامه داد: مردم به صورت حضوری با مراجعه به نمایندگان دفاتر کاریابی حاضر در رویداد مردمی اشتغال در محل پارک شهر گنبدکاووس مطابق با تخصص و شرایط خود فرم‌های لازم را تکمیل و در کمترین زمان زمینه اشتغال آنها فراهم خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی دومین رویداد مردمی اشتغال استان با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان تا پایان سال در گرگان هم برگزار می‌شود.

تحقق ۸۷ درصد تعهد اشتغال گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعهد اشتغال امسال استان را ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سامانه رصد تاکنون برای ۲۲ هزار و ۱۵۱ نفر معادل ۸۷ درصد تعهد، شغل ایجاد شد.

خواجه مظفری با اشاره به تعهد اشتغال چهار هزار و ۱۵۱ نفری امسال گنبدکاووس افزود: این شهرستان با ایجاد سه هزار و ۵۰۲ فرصت شغلی معادل ۸۴ درصد تعهد رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس صحت سنجی صورت گرفته ۷۸ درصد اشتغال ایجاد شده امسال گلستان و ۷۲ درصد اشتغال گنبدکاووس مورد تایید است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: این استان بر اساس آمار سامانه جامع تسهیلات اشتغال با پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه هشتم کشوری را در اختیار دارد.

وی گفت: امسال هشت هزار و ۳۰۰ نفر از مردم گلستان در سامانه مشاغل خانگی نام‌نویسی کردند که برای هفت هزار و ۱۰۰ نفر از آنان مجوز لازم صادر شد که ۲۸ درصد این متقاضیان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان مرحله نخست سهمیه اختصاصی تسهیلات مشاغل خانگی را هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۸۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد و در مرحله دوم هم ۴۰۰ میلیارد ریال ابلاغ و در اختیار بانک‌ها برای پرداخت به طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار