رئیس جمهور گفت: استان گلستان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارد که باید برای فعال شدن این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

وضعیت اقتصادی و اشتغال گلستان با توجه به ظرفیت‌های استان می‌تواند بهتر از وضع فعلی باشد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابراهیم رئیسی امشب در در نشست «توسعه زنجیره ارزش» که با حضور مسئولان و نیز فعالان اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به قله نزدیک هستیم و خستگی ممنوع است، تصریح کرد: امروز و در این مسیر وظیفه سنگینی بر عهده همه ما قرار دارد و باید تلاش‌مان را مضاعف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید طرحی نو دراندازیم، افزود: در انجام کارها کسی به لحاظ کمی از کار کم نمی‌گذارد، اما در عین حال باید تلاش کنیم هر چه بیشتر بر کیفیت کار خود بیافزاییم. همچنین باید تلاش کنیم ظرفیت‌های خود را ارتقا دهیم تا سختی‌های کار باعث ناامیدی و سستی ما در کار نشود و توأمان بهره‌وری کار را نیز افزایش دهیم.
دکتر رئیسی با تشکر از وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفر دولت مردمی به استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارد که باید برای فعال شدن این ظرفیت‌ها تلاش کنیم. اگر چه آمار گواه آن است که وضعیت بیکاری در گلستان کاهشی شده است، اما با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان وضعیت اقتصادی و اشتغال استان از آنچه هست نیز باید بهتر باشد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تسهیل اشتغال‌آفرینی باید در همه بخش‌ها به ویژه در بودجه‌ریزی در دولت و مجلس بیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: باید مهار تورم را نیز مدنظر داشته باشیم، اما در کلیت باید به راه‌حل‌هایی که به رفع ریشه‌ای مسائل و مشکلات منتج می‌شوند، بیشتر توجه کنیم و از راهکارهایی که شاید در کوتاه مدت باعث رضایت برخی‌ها شود، اما مشکلات را به شکل ریشه‌ای حل نمی‌کنند، اجتناب کرد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه رشد تولید چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اساس حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: رشد و رونق تولید باید همه هم و غم دولت و مجلس و دیگر دستگاه‌ها و بخش‌ها باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتظار جدی از ما و شما مسئولان این است که در مجموعه اداری‌مان حرکتی تحولی داشته باشیم، گفت: با توجه به تاکید قانون و ضرورت‌های کشور باید همه تلاش خود را برای ارتقای بهره‌وری به کار بگیریم.
دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه باید تصدی‌گری‌های دولتی را به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کنیم، افزود: این مهم به صرف سخنرانی کردن محقق نمی‌شود، ضمن اینکه پس از واگذاری نباید بخش خصوصی یا تعاونی به حال خود رها شود بلکه باید از لحاظ مالی و حقوقی مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به هماهنگی، وحدت و انسجام میان مسئولان، مردم و اقوام مختلف در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت موجود نعمت و زمینه‌ای بسیار مناسب برای توسعه استان است.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه بنای ما در دولت مردمی بر این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم، تصریح کرد: آنچه امید، نشاط و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد، کار است و کار و کار و لذا به هیچ وجه اجازه ندهید حاشیه‌ها بر اصل سایه افکنده و مانع از انجام کارها شود.
رئیس جمهور همچنین با تشکر از دست‌اندرکاران اجرای پروژه پتروشیمی گلستان و با بیان اینکه اجرای این پروژه ثمرات بزرگی برای استان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار بزرگ و مهمی دارد که باید برای فعال شدن آنها تلاش کرد. مسئولان ترکمنستان همواره برای گسترش همکاری‌های با ایران اظهار علاقه کرده‌اند و استان‌های گلستان و خراسان شمالی برای توسعه این همکاری‌ها در خط مقدم قرار دارند. همچنین امضای سند اوراسیا که به زودی نهایی خواهد شد، زمینه‌های بهتر و مناسب‌تری برای استان‌هایی مثل گلستان که در همسایگی کشورهای ساحلی خزر قرار دارند، فراهم خواهد کرد.
دکتر رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت سرعت و دقت توأمان در اجرای کارها و پیشبرد برنامه‌ها گفت: عدم سرعت کافی در اجرای پروژه‌ها، علاوه بر تاخیر در بهره‌مندی از مواهب آن، باعث تحمیل هزینه‌های بالاتر به کشور می‌شود و لذا باید با روحیه جهادی و انقلابی و بسیجی کارها را در عین دقت با سرعت بالاتر به پیش ببریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار