مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت:۴۶۳ طرح توسعه روستایی گلستان با هزینه هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری است.

۴۶۳ طرح توسعه روستایی در دهه فجر آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدکمال محب‌حسینی امروز در نشست گروه خبری فجر گلستان،اظهار کرد: با توجه به این که پنج دهک نخست استان، روستایی هستند برای تحول درآمد آنان طرح توسعه و پیشرفت این جامعه هدف طی ۲ سال اخیر به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۴۰ طرح جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا تدارک دیده شده که در مناطق روستایی استان برگزار خواهد شد.

استان گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷۰ هزار نفر آن معادل ۴۷.۵ درصد، روستایی بوده و در بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند.

وی ادامه داد: در این استان مدل توسعه و پیشرفت اقتصادی در ۱۱۰ روستا در دستور کار قرار گرفته که اکنون اجرای آن با بهره‌گیری از ۶ روستای موفق در حال افزایش است.

به گفته وی روستاهای وامنان آزادشهر در حوزه باغبانی زعفران، عطاآباد آق‌قلا در حوزه تولید مبل و پنج پیکر شهرستان ترکمن در حوزه فروش پارچه روستاهای موفق توسعه اقتصادی گلستان هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۱۸۰ روستای این استان شمالی مستعد توسعه گردشگری و آماده ایجاد تفرجگاه و بوم‌گردی است.

وی افزود:

در این راستا تفاهم‌نامه صدور موافقت‌نامه و پروانه برای ایجاد زیرساخت گردشگری استان میان قرارگاه جهادی وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شده است.

به گفته محب حسینی طی ۲ سال اخیر نیز برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، ۶۳ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا برگزار شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار