عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: قیمت‌گذاری گندم قبل از گشت انجام می‌شود و این عدد امسال 19 هزار و 500 بود ولی در ماه گذشته قیمت 17 و 500 اعلام شد؛ این کار خلاف قانون انجام شده و باید جلوی تصمیمات جزیره‌ای گرفته شود.

جلوی تصمیمات جزیره‌ای گرفته شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، هامان هاشمی امروز در نهمین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا، به حوزه کشاورزی توجه ویژه می‌کنند ولی در ایران چنین نیست. این بی‌توجهی در طول سالیان مختلف در همه حوزه‌ها ناترازی ایجاد کرده که قابل مشاهده است و امیدوارم تغییر رویکرد در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران رخ دهد تا به مسائل کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمی افزود: 1300 هزار نفر در حوزه کشاورزی، به‌طور مستقیم فعال هستند و 27 درصد جمعیت روستایی در این حوزه کار می‌کنند. در دنیا یکی از محورهای توسعه، بخش کشاورزی است، بعدازآن صنعت و بازرگانی محور توسعه قرار گرفته است. ما هم در مسیر توسعه باید این مدل را در نظر داشته باشیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تصمیمات خلق‌الساعه بر سرنوشت صدها هزار نفر کشاورز اثرگذار است. به‌طور مثل در هفته‌ای که گذشت، تعرفه صادرات خرما مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه پیش آورد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: یکی از محصولات استراتژیک در کشور، گندم است که 40 درصد انرژی جامعه از گندم تهیه می‌شود. مصرف سرانه گندم 110 کیلو برای هر نفر است اما سیاست‌های تدوین شده در این حوزه به ضرر کشاورزان است.

وی ادامه داد: در سالی که باید امنیت غذایی برای همه مهم باشد، پرداخت بدهی و تسویه‌حساب کشاورزان تا ابتدای پاییز امسال طول کشید. درحالی‌که باید از کشاورزان حمایت شود. اما ما شاهد هستیم که قیمت‌گذاری جدید برخلاف قانون انجام شده است. از اتاق ایران درخواست داریم که به مسائل کشاورزی به‌عنوان یک مسئله ملی توجه کند و مطالبات این حوزه به گوش دولت برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار