رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به متقاضیان این شهرستان پرداخت شد.

۷۰ میلیارد ریال وام صنایع دستی و گردشگری در کلاله پرداخت شد

به گزارش گلستان 24، محمدعلی سرگزی  اظهار کرد: ۳۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به ۷۰ هنرمند صنایع دستی در رشته‌های مختلف سوزن دوزی، چرم دوزی و صنایع چوب و ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت سه واحد بوم‌گردی پرداخت شد.

وی افزود: کلاله سه هزار و ۶۵۰ هنرمند فعال در ۱۴ رشته سنتی و جدید و ۱۵ کارگاه تولید چرم دوزی، ابریشم بافی، صنایع چوب، زیورآلات سنتی ترکمن، سوزن دوزی و نمدمالی دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله، بوم‌گردی‌ها را از جمله ظرفیت‌های شاخص گردشگری این شهرستان معرفی کرد و گفت:‌ بیشترین علاقمندی گردشگران در سفر به این شهرستان حضور در طبیعت و مشاهده زندگی روستایی است لذا برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامتی شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۹۵ مورد حمایت قرار گرفت و در این چند سال ۴۰ واحد بوم‌گردی راه اندازی شد.

سرگزی با بیان اینکه ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در کلاله در حال ساخت است، افزود: ۱۰ واجد بوم‌گردی هم در انتظار صدور مجوز برای فعالیت است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا سال ۱۴۰۳ بوم‌گردی‌های این شهرستان به عنوان اصلی‌ترین ظرفیت‌های پذیرایی از مسافران و گردشگران کلاله به ۵۵ واحد برسد.

وی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه ریزی خود را بر پذیرایی از مهمانان و گردشگران در ساعات افطار در مراکز بین راهی و بقاع متبرکه و همراه با اجرای آیین و رسوم مذهبی و معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری کلاله قرار دادیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله افزود: این شهرستان با ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ خانه مسافر، ۳۰ زائرسرا، هفت مزرعه گردشگری و ۶ مدرسه با ۴۰ کلاس درس پیش بینی شده ظرفیت پذیرایی و اسکان بیش از ۲ هزار مسافر و گردشگر را دارد.

سرگزی افزود: امسال ۱۱۹ هزار و ۸۸۷ نفر در مراکز اقامتی کلاله اسکان یافتند و ۷۹۲ هزار و ۳۵۰ نفر از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های شهرستان بازدید کردند که بیشترین بازدید مربوط به منطقه گردشگری خالدنبی و آقسو و دیوار تاریخی گرگان بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار