رئیس کل دادگستری گلستان:

در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان با رئیس کل دادگستری استان، راهکارهای قانونی کاهش هزینه تمام شده ساخت مسکن بررسی شد .

ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای کاهش هزینه ساخت مسکن

به گزارش گلستان 24، در این جلسه، اعضای این انجمن مشکلات، موانع و عواملی که زمان و هزینه ساخت مسکن در استان به ویژه شهر گرگان را افزایش می دهد، طرح و خواستار ورود دستگاه قضایی استان برای رفع این موانع شدند.

حیدر آسیابی اظهار کرد: یکی از مواردی که امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع شعار سال دنبال خواهیم کرد جهش تولید در بخش مسکن است و به زودی نشستی با همین محور با حضور مسئولان در حوزه مسکن، نظام مهندسی و راه و شهرسازی برگزار می شود و الزامات قانونی را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره زمانبَر بودن رسیدگی به دعاوی حقوقی در حوزه مسکن هم گفت: برای کاهش زمان رسیدگی ها و جلوگیری از قضایی شدن دعاوی این حوزه ، تاکید ما بر فراگیر شدن استفاده از داور در قراردادهای حوزه ساخت و ساز مسکن است تا افراد در صورت بروز مشکل، اختلافات خود را با داوری، حل و فصل کنند .

مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان هم در این دیدار با قدردانی از تلاش های دادگستری برای رونق اقتصادی استان گفت: طولانی شدن فرایندهای صدور پروانه ساخت، محدودیت پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه مسکن و اعتماد نکردن به پیمانکاران بومی از جمله مشکلات حوزه مسکن در استان است و امیدواریم با حمایت های دستگاه قضا، این مشکلات رفع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار