مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد؛

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تعداد ۲۸۰ هزار و ۳۴۱ نفر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی و تعداد ۱۸۸هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اجباری هستند.

بیش‌از ۲۸۰هزار کارگر گلستانی  بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، حسینعلی خواجه مظفری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته تعداد شکایت های وارده به این اداره کل 4 هزار و 920 فقره بوده که مسبت به سال ماقبل 8 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در همین مدت تعداد دادنامه های وارده 4 هزار و 501 فقره بوده که که سک هزار و 420 فقره آن به صورت صلح و سازش حل و فصل شد .

خواجه مظفری بیان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده ها نیز از 88 روز به 16 روز رسیده است و گلستان در بحث رسیدگی به پرونده ها رتیه سوم کشوری را دریافت کرده است.

وی افزود: 21 برنامه متنوع برای روز کار و کارگر در نظر گرفته شده که از این تعداد 10 برنامه آن شاخص برگزار می شود.

خواجه مظفری گفت: سال گذشته  تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در رابطه با بیمه بیکاری 2 هزار و 559 نفر بوده است که نسبت به سال ماقبل 15 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت 7 هزار و 539 بازرسی از کارگاه های استان  داشته ایم که از این تعداد 2 هزار و 881 کارگاه پرخطر بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: سال گذشته نیز تعداد یکهزار و 253 فقره در خواست بازنشستگی پیش از موعد داشتیم .

وی افزود: حوادث ناشی از کار نیز در سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

خواجه مظفری افزود: در حال حاضر برای حمایت از جامعه کارگری مبلغ ۵۰۰هزتر تومان حق تاهل برای کارگران مرد و زن در نظر گرفته شده و مبلغ ۹۰۰هزار تومان کمک هزینه مسکن، مبلغ یک میلیون و ۴۰۰هرار تومان برای اقلام ومبلغ 716هزار و 600 تومان حق اولاد برای کارگران نظر گرفته شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار