معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی گلستان از آشکارسازی 85 نقطه حادثه‎خیز استان خبر داد.

85 نقطه حادثه‎خیز گلستان آشکارسازی شد

عادل مصدقی اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی از نقاط پرحادثه گلستان راهکارهای اجرایی کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت تدبیر شد و اکنون اعتبار موردنیاز اجرای راهکارها در حال پیگیری است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: در راستای استعلام حریم راه‎ها برای صدور مجوز 297 درخواست صورت گرفت که 263 مورد منجر به صدور مجوز و با مابقی آن مخالفت شد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به حفاری دستگاه‎های اجرایی گفت: حفاری دستگاه‎های اجرایی دولتی و خصوصی حدود 300 مورد بود که 251 مورد منجر به صدور مجوز شد.

مصدقی نوسازی ناوگان راهداری را از سیاست‎های مهم این اداره کل عنوان و بیان کرد: خرید پنج دستگاه با ظرفیت 6 تن برنامه‎ریزی شده است همچنین خرید سه دستگاه نمک‎پاش مکانیزه به مجموع ناوگان راهداری برای ارائه خدمات مطلوب اضافه می‎شود.

وی در خصوص راه‎های روستایی مطرح کرد: در بخش راه روستایی با مشکلات اعتباری مواجه هستیم در روستاهای گنبدکاووس حدود 25 کیلومتر روکش آسفالت صورت گرفت.

مصدقی ادامه داد: در طرح راهداری زمستانه قرار است با به‌کارگیری 182 دستگاه ماشین سبک، نیمه سنگین و سنگین در یک‎هزار و 660 کیلومتر مسیر برفگیر و 41 نیروی انسانی خدمات مناسبی به مردم ارائه دهیم.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد: امسال 50 میلیارد تومان از محل منابع ملی سازمان راهداری و استانی در بخش راهداری اعتبار داریم که عمده آن بر اساس سیاست‎های راهداری برای بهسازی، روکش راه‎های آسفالت و ارتقاء ایمنی راه‎های موجود هزینه خواهد شد.

مصدقی با بیان اینکه بیش از 50 درصد اعتبارات در بخش روکش آسفالت است، یادآور شد: 25 میلیارد و 834 میلیون تومان در بخش روکش آسفالت اعتبار تخصیص شده است که نسبت به سال گذشته حدود 2.5 برابر حجم آسفالت و طول محورهای روکش یافته افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه حدود 202 کیلومتر روکش آسفالت در گلستان انجام شده است، گفت: حدود یک‎هزار مترمربع لکه‎گیری محورها انجام شد و 200 هزار تن آسفالت در گلستان کاری بی‎نظیر بود که این مهم همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار