حبیب اله مازندرانی، اولین مدیر شبکه تماشا می گوید:

برنامه ریزی صدا و سیما از دو سال پیش مبتنی بر ادغام بود. مشکلات مالی هم سبب این موضوع شد.

تماشا در نمایش ادغام شد/ ورود شبکه های نسیم و افق در 3 دی، به شبکه های دیجیتال/ شبکه های رادیویی تهران را کم کنیم

حبیب اله مازندرانی، اولین مدیر شبکه ملی تماشا، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در خصوص ادغام شبکه تماشا و نمایش گفت: حدود دو سال پیش شبکه تماشا به دستور مهندس ضرغامی، رئیس وقت صدا و سیما راه اندازی شد. وی با توجه به بالا بودن تعداد مخاطبین فیلم و سریال معتقد بود که این شبکه از مقبولیت خوبی برخوردار می شود و بنده را به عنوان اولین مدیر شبکه تماشا منصوب کرد تا مقدمات راه اندازی شبکه را فراهم کنیم. از همان ابتدا قرار بر این بود که در صورت موفقیت شبکه تماشا،  شبکه های نمایش و آی فیلم نیز تولید شوند و شبکه آی فیلم فقط مخاطب برون مرزی داشته باشد.

 

IMG09113962

وی در ادامه با بیان این که قرار بود بعدا این شبکه ها ادغام گردند گفت: شرط این ادغام این بود که تا رسیدن به یک میزان مخاطب، این ادغام به تعویق بیافتد.

مازندرانی مشکلات مالی را یکی دیگر از علل ادغام این شبکه ها دانست و افزود: از آن جایی که در سال های اخیر، صدا و سیما با مشکلات شدید مالی رو به رو بود، و اداره دو شبکه متحمل هزینه بالایی است و از سوی دیگر  هزینه های بالای تولید سیما، سازمان را به سمتی کشید که در راستای بهینه سازی هزینه ها، این دو شبکه ادغام شوند.

مدیر اولیه شبکه تماشا، این ادغام را مفید دانست و جلوگیری از پخش مجدد سریال های تکراری و بالا رفتن محتوای شبکه هارا از مزایای آن اعلام کرد.

 

url

حبیب اله مازندرانی، در خصوص اضافه شدن شبکه های نسیم و افق در سوم دی ماه به شبکه های ملی به خبر نگار گلستان 24، گفت: چند سالی است که سازمان صدا و سیما ، رویکرد گذار از فرستنده های آنالوگ به دیجیتال را در برنامه خود داشت. فرستنده های دیجیتال دارای  TS هایی هستند که کانال های محدودی را می توان در آن پخش کرد. در حال حاضر چند استان دارای  سه  TS و بقیه استان ها دو  TS  هستند. یعنی حداقل شانزده کانال را می توانند روی فرستنده های دیجیتال پخش کنند. لذا صدا و سیما برای این که بتواند شبکه های نسیم و افق را برای کل کشور پخش کند، ناچار است دو شبکه از شبکه های موجود را حذف کند.یکی از آن ها شبکه جام جم خواهد بود که مخاطب برون مرزی دارد، و دیگری تماشا است که در نمایش ادغام شد. به نظر من در شرایط فعلی سازمان، تصمیم خوب و به جایی بود.

 

80785-241829-1403417555

وی در باره ادغام شبکه های رادیویی معتقد است که اگر تعداد شبکه های رادیویی استان تهران به یک سوم کاهش یابد قدم بزرگی در راستای کوچک سازی، ادغام و صرفه جویی و افزایش سطح کیفی برنامه ها برخواهیم داشت.

در حال حاظر بیش از 27 شبکه رادیویی داریم که با 33 شبکه رادیویی استانی و برون مرزی، تعداد آن بیش از 70 شبکه خواهد شد.

 

ارسال نظر

  • حسین
    0

    من شیوه کار تماشا رادوست داشتم وفقط ان را می دیدم متاسفم

  • محمد
    0

    شبكه تماشا بهتر بود

  • کاربر
    0

    کاش کانال شمابانسیم ادغام بشودوبه جای ان کانال موسیقی که خیلی پرطرفدارخواهدبودافتتاح کنند.

  • حاصل
    0

    بنظر من بهترین کار این بود این دو شبکه با هم ادغام شوند چون هر دو شبکه یک موضوع رو دنبال می کردن

آخرین اخبار