باز نشر مصاحبه ای قدیمی با حبیب اله مازندرانی :

مصاحبه اختصاصی حبیب اله مازندرانی، بازنشسته صدا و سیما و مدیر کل اسبق صدا و سیمای مرکز استان البرز با گلستان 24:

همیشه کار برای من یک تفریح بود، لذا همیشه از کارم لذت بردم

حبیب اله مازندرانی در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24:

سلام.لطفا خودتان  معرفی را کنید:

سلام.حبیب اله مازندرانی هستم. سال هزار و سیصد و چهل  در عقیلی محله کردکوی متولد شدم و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدم دیپلم بگیرم. در اوایل انقلاب اعزام به سربازی بر اساس معدل  دیپلم بود. یعنی کسانی که معدل دیپلم آن ها بین 10 تا 14 بود به نیروی زمینی، معدلین 14 تا 17 نیروی دریایی وآنان که معدلشان از 17 تا 20 بود به نیروی هوایی اعزام می شدند. من نیز به نیروی هوایی تهران اعزام شدم.

 

100922644162

چگونه به مرکز صدا و سیما راه یافتید؟

از سویی علاقه شدید من به هنر باعث شد که از دوره راهنمایی تا دیپلم با ارشاد اسلامی و گروه آن هم کاری داشته باشم. این همکاری در پایان سربازی به کمک من آمد تا با آشنایی که با آقای نظری، مسئول وقت تالار فخرالدین اسعد گرگانی داشتم به صدا و سیمای مرکز گرگان معرفی شوم و از همان زمان یعنی از اواخر سال هزار و سیصد و شصت و دو در صدا و سیما مشغول به خدمت شدم.

 

آقای مازندرانی، شما در  کدام استان ها کار را تجربه کردید و کدامیک برای شما شیرین تر بود؟

من در فاصله سال های شصت و دو و شصت و چهار، توفیق داشتم که سه مرتبه به عنوان گزارش گر جنگی به جبهه های جنگ اعزام شوم. سال شصت و چهار هم با شرکت در آزمون صدا و سیما و کسب رتبه دوم، موفق شدم تحصیل خودم را در رشته فیلم نامه نویسی آغاز کنم. پس از اتمام تحصیل دوباره به گرگان آمدم و به عنوان مدیر صدا و سیما در آن جا مشغول به کار شدم. در مدت کوتاهی توانستیم مرکز فارسی سیمای گرگان را راه اندازی کنیم که البته آن زمان به علت آن که گرگان فاقد پخش سیما بود، تولیدتمان را از مرکز مازندران پخش می کردیم. در سال شصت و هشت سیمای گرگان راه اندازی شد و صبح های جمعه از ساعت 8 تا 12 در برنامه پخش می شد که شامل برنامه های ترکمنی، مردم و مسئولان، گزارش ورزشی، فیلم سینمایی وبرنامه کودک بود.

در سال شصت و هشت به مرکز مازندران منتقل شدم و مسئولیت معاونت سیمای مرکز را به عهده گرفتم که با حفظ سمت جانشین مدیر کل مرکز بودم. در سال 81 به عنوان مدیر کل مرکز مهاباد انتخاب شدم. سال 81 به استان کرمانشاه منتقل شدم و به عناون مدیر کل مرکز این استان مشغول به کار شدم. سال های کار در کرمانشاه شیرین ترین و بهترین ایام خدمت من بود.

 

1382348202_11758146390_img09113962

 

چگونه به سمت مدیریت کل صدا و سیمای مرکز البرز انتخاب شدید؟

من در سال 86 به تهران آمدم و قائم مقام مقاونت برنامه ریزی سازمان صدا و سیما را بر عهده گرفتم. در سال 87 مدیر کل صدای استان ها شدم و در سال 89 به عنوان رئیس مرکز سیمای استانی انتخاب و مشغول به کار شدم. طبق دستور رئیس وقت سازمان صدا و سیما، جناب مهندس ضرغامی، مسئولیت راه اندازی شبکه تماشا را در سال 91 به عهده گرفتم که پس از راه اندازی شبکه به استان البرز رفتم تا شبکه تازه تاسیس استان البرز را ره اندازی نمایم.

پس از حدود دو سال فعالیت در استان البرز و حدود سی و چهار سال خدمت در سازمان صدا و سیما در سال 93 به افتخار بازنشستگی نائل آمدم.

و حرف آخر؟

نکته ای که در طی این سی و چهار سال خدمت برای من جالب بود این بود که برای من روز اول خدمت با روز آخر آن هیچ تفاوتی نداشت و همیشه با نیت خدمت به اداره می آمدم.  لذا همیشه کار برای من لذت بخش بود.

ممنون از وقتی که در اختیار گلستان 24 گذاشتید. موفق باشید.

متشکرم.

تاریخ مصاحبه: 23 آذر 83

ارسال نظر

  • ؟
    8

    کاش یه خورده به استان و شهر خودت هم خدمت میکردی ......

  • ناشناس
    0

    درود. بر. حاج. آقا. مازندرانی. که موجب اعتبار. شهر. ما هستی.
    در پاسخ. به آن دوستی که گفت کاش به شهر خودت خدمت میکردی باید بگم. که ایشان خدمات زیادی برای شهر ما کردند. همین که جوانان زیادی را مشغول. بکار کرد

  • ناشناس
    0

    خیلی دوستت داریم همیشه سلامت باشی

  • هم استانی
    0

    خدا قوت

    هر جا خدمت کردی خسته نباشی

  • زهرا
    0

    این همه سمت در صدا و سیما برایم جالب بود . ای کاش بیشتر توضیح میدادید چطوری به این همه سمت دست یافتید و چه فعالیت هایی داشتید و خاطرات تلخ و شیرینی از زمان مدیریت بیان میکردید

    ای کاش گلستان24 بجای نوشتن کلیات . دو تا مصاحبه مفصل میگرفت

  • عهدیه
    0

    شنیدیم آقای مازندرانی مجدد دعوت بکار شدند درسته؟

  • گلستان بلاگ
    1

    سلام
    این مصاحبه در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%A8%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/

    موفق باشید

  • pasa
    0

    شبکه تماشا با شبکه نمایش چرا یکی شده ؟

  • Mr
    0

    آقای مازندارانی زحمات زیادی در استان های مختلف کشیدن و در استان گلستان،بهشون خسته نباشید می گویم و اینکه توانستند از خود توانایی و انرژی زیادی بگذارند.

  • بيكار
    0

    خيلي دوست داشتم اون جوونا روكه ايشون مشغول بكار كردن رو يكي دوتاشونو مي فهميديم كين... غير از اقوامشون البته

    • علی
      2

      اولا کدوم اقوامشون رو بردن دقیقا بگین تا جوابتون رو بدم دوما من نمیدونم چرا اونایی که هیچی نمیدونن نظر میدن ؟ آقای مازندرانی باید برای کردکوی چیکار میکرد مگه پست خدماتی داشت ؟ از کارندان دهه شست بپرسید برای استان چیکارکرد پست ایشون هم تو رسانه ملی بود نه شورای شهر و نماینده مجلس .

  • صبورزاده كردكوي
    0

    درود بر حاج حبيب مرد خدا خسته نباشي

  • بنده خدا
    0

    به يزدان اگر ما خرد داشتيم
    كجا... ....... .. ......

آخرین اخبار