مدیر خانه مطبوعات گلستان گفت : فقط کسانی امسال روز خبرنگار هدیه و خدمات می گیرند که عضو خانه مطبوعات بوده و سازماندهی شوند .

مزایای روز خبرنگار مشمول عضویت در خانه مطبوعات گلستان می باشد

به گزارش گلستان24، یحیی آذری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه مطبوعات استان گلستان در نظر دارد در سه فاز اقدام به ساماندهی جامعه رسانه‎ای استان کند و  موضوع نام‎نویسی متقاضیان جدید نیز در دستور کار استوی افزود: در مرحله نخست رفع نقص پرونده‎ها، در فازهای دوم و سوم برگزاری آزمون و رتبه‎بندی این قشر عملیاتی می‌شود.

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان تصریح کرد: ساماندهی اعضای این تشکل صنفی از پنجم اردیبهشت امسال آغاز و تا اول ماه خرداد به پایان می‌رسد.

آذری گفت: اعضای خانه مطبوعات برای هرگونه حمایت خدماتی و تسهیلاتی باید نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی اقدام کنند در غیر این صورت از ارائه خدمات محروم می‌مانند.به گفته وی، برای تسهیل در تشکیل و تکمیل پرونده، افراد می‎توانند به سایت خانه مطبوعات به آدرس http://www.khgolestan.ir/ قسمت ارسال مدارک مراجعه و نسبت به ارسال مدارک خود «کپی شناسنامه، دفترچه بیمه، مدرک تحصیلی، معرفی‎نامه از رسانه متبوع، آخرین آثار، سه قطعه عکس» اقدام کنند و یا به‌صورت حضوری به خانه مطبوعات استان به آدرس گرگان- چهارراه میدان- پاساژ سروش طبقه دوم مراجعه کنند، همچنین شماره تلفن ۰۱۷۳۲۲۵۴۰۵۰ برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران فعال است.آذری تأکید کرد: مهلت تکمیل فرم ساماندهی تا ۲۰ خردادماه امسال است بود و به‌منظور برنامه‎ریزی برای بزرگداشت روز خبرنگار، مهلت تعیین‌شده قابل تمدید نیست.

وی اظهار کرد: از اصحاب رسانه استان گلستان انتظار می‎رود هر چه سریع‌تر نسبت به عضویت و یا تکمیل عضویت خود در خانه مطبوعات استان مبادرت کنند.

آذری با اشاره به اینکه هرساله در آستانه ۱۷ مرداد تعداد فعالان رسانه در استان گلستان با آمار و ارقام غیرواقعی از سوی متولیان اجرایی مطرح می‎شود گفت: این آمار به‌زعم بسیاری از کارشناسان و علمداران قلم قابل‌پذیرش نیست و معرفی بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ فعال رسانه گویای عدم ساماندهی این قشر است.

وی افزود: خانه مطبوعات استان گلستان در نظر دارد با همکاری فعالان رسانه نسبت به نظم بخشیدن وضعیت اعضای تنها تشکل قانونی خبرنگاران مبادرت به فعل خواستن توانستن است کند.

مدیر خانه مطبوعات گفت: بررسی پرونده اعضای این تشکل صنفی نشان از نواقص فراوانی دارد و تا زمانی که نقص پرونده اعضاء برطرف نشود نمی‎توان برنامه‎ریزی مناسبی برای فعالان واقعی در راستای ارائه خدمات تشکیلاتی، حمایتی، تسهیلاتی، تفریحی و اردویی داشت.

آذری تصریح کرد: این تشکل صنفی در تلاش است با ساماندهی اصحاب رسانه نسبت به شناسایی افراد فعال واقعی اقدام عملیاتی انجام دهد تا در این راستا حق‌وحقوقی از کسی تضییع نشود هرچند رسیدن به این مطلوب فقط با پیگیری، جرئت و جسارت اصحاب رسانه قابل تحقق است و تبعات عدم همکاری گریبان اصحاب رسانه را می‌گیرد.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار