استاندار گلستان گفت: ظرفیت استان بطور کامل آمادگی جذب سرمایه‌گذار را دارد و دقت کنیم که اگر حضور سرمایه‌گذاران انجام شود یقیناً صادرات بیش از پیش رونق می‌گیرد.

استان گلستان، آماده جذب سرمایه‌گذار

به گزارش گلستان 24، دکتر «حسن صادقلو» در جلسه‌ی کارگروه صادرات غیر نفتی استان با تأکید بر تلاش برای آوردن سرمایه‌گذار به استان، تصریح کرد: در شرایطی که دولت و بانک به‌علل مختلف در شرایط خاص اقتصادی قرار گرفته‌اند، باید با احترام به سرمایه‌گذاران از آنها استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم اشتغال فرزندان آنهاست، خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذار سبب رشد اقتصاد و به‌دنبال آن صادرات می‌شود و یقیناً از این رهگذر ایجاد شغل و اشتغال نیز رونق می‌گیرد.

استاندار گلستان توجه به امر تبلیغات در سطح ملی و بین‌المللی را در زمینه سرمایه‌گذاری بسیار پراهمیت دانست و افزود: باید از ظرفیت گمرک و دفتر امور خارجه در گرگان در جهت موضوع صادرات استفاده کنیم.

صادقلو افزود: ظرفیت کریدور ریلی شرق دریای خزر برای بهره‌برداری کامل دارای نواقصی است که از آن جمله می‌توان به عدم تعریف این کریدور ریلی به نام مرز و عدم استقرار واحدهای مورد نیاز گمرک در این مکان اشاره کرد که در حال برطرف کردن آن موانع هستیم.

وی در این جلسه با اشاره به پیشنهاد ایجاد بندر خشک در اینچه برون گفت: این مسأله هنوز در مراحل اولیه بررسی خود است و یقیناً پس از بررسی‌های لازم در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزار ش ایسنا، در این جلسه مهندس «قوانلو»، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد صادرات استان طی 9 ماهه گذشته سال، اظهار کرد: صادرات استان در این مدت به‌لحاظ وزنی 84 درصد و به‌لحاظ ارزشی 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین بازارهای هدف ما کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان ... هستند و مهم‌ترین اقلام صادراتی ما ید، اشیاء بتونی، خوراک دام، درختچه‌های تزئینی و مرغ است که امیدواریم این روند در سال آینده با پوشش کشورهای بیشتر و اقلام افزون‌تر ادامه یابد.

براساس این گزارش، در این جلسه گزارش کاملی از کریدور ریلی شرق دریای خزر و مرز اینچه‌برون توسط دستگاه‌های ذی‌ربط حاضر در جلسه ارائه شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار