مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت جام گفت: کشاورزان این شهرستان همزمان با برداشت محصول زعفران از کشتزارهای این منطقه 200 کیلوگرم زعفران به عنوان مستحبی زکات به کمیته امداد اهدا کردند.

اهدای 200 کیلوگرم زعفران برای زکات

به گزارش گلستان24،مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت جام گفت: کشاورزان این شهرستان همزمان با برداشت محصول زعفران از کشتزارهای این منطقه 200 کیلوگرم زعفران به عنوان مستحبی زکات به کمیته امداد اهدا کردند.

اهدای 200 کیلوگرم زعفران برای زکات

شیرمحمد شاکربرآبادی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زعفران که با مشارکت مردم و دبیرخانه زکات شهرستان جذب شده 110 میلیون ریال ارزش گذاری شده است.

وی گفت: پرداخت زکات مستحبی در کنار زکات واجب توسط مردم متدین، کشاورزان، باغداران و دامداران صورت می گیرد که موجب برکت مال و کاهش مشکلات جامعه می شود.

شاکر برآبادی یادآور شد:در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 262 میلیون ریال وجه نقد و 336 میلیون و 495 هزار ریال کالا به عنوان زکات در شهرستان جمع آوری شده است.

وی افزود: تاکنون برای فرهنگ سازی پرداخت زکات اقدامات تبلیغی خوبی در شهرستان صورت گرفته اما هنوز هم نیاز به فعالیت بیشتری در این زمینه وجود دارد.

شاکربرآبادی گفت: 11 هزار خانواده مددجو در این شهرستان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد هستند که زکات جمع آوری شده بین آنان توزیع می شود.

شهرستان 284 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار