به مناسبت هفته بسیج انجام شد

طیور بومی 510 روستای استان گلستان، امروز در طرحی هدفمند به مناسبت هفته بسیج، در برابر بیماری مسری نیوکاسل واکسینه شدند.

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی در 50درصد روستاهای استان گلستان

به گزارش گلستان24،طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی استان گلستان، امروز، در 510 روستا از مجموع کمتر از 1000روستای استان گلستان با حضور مسئول بسیج سازندگی گستان، مدیرکل اداره دامپزشکی استان و مدیرکل جهاد کشاورزی استان در روستای نودیجه آغاز به کار کرد.

در این طرح که به گفته مسئول اداره مبارزه با بیماری های «طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم» استان یک روزه به پایان می رسد، 845هزار دُز واکسن به پرندگان خانگی و بومی داده می شود.

«رجب شیخ الاسلامی» طریقه دریافت این واکسن را از راه آشامیدن خواند و افزود: این واکسن در مقابل حرارت مقاومت است و بیش از دو ساعت به صورت محلول در آب دوام می آورد تا توسط طیور خورده شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را مبارزه با بیماری مهلک «نیوکاسل» در طیور خواند و متذکر شد: چنانچه این بیماری در طیور بومی کنترل شود برای طیور صنعتی نیز حفاظی ایمن ایجاد می شود.

مسئول اداره مبارزه با بیماری های «طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم» تأکید کرد: 510 اکیپ دو نفره از بسیجیان آموزش دیده در بیش از نیمی از روستاهای استان این واکسیناسیون را انجام می دهند و اگر چنانچه اعلام نیازی گزارش شود تا روز پنجشنبه مجددا به موارد مورد نظر واکسن خورانده خواهد شد.

شیخ الاسلامی گفت: این طرح را در استان گلستان پیش از این به صورت پایوت انجام دادیم که به استان های دیگر تعمیم داده شد و پیرو آن 12 استان کشور در هفته بسیج به اجرای این طرح اهتمام ورزیدند.

وی خاطرنشان کرد: این واکسیناسیون 4 نوبت در سال انجام می شود و پس از اتمام دوره های واکسن طیور این 510 روستا، تمامی روستاها در سال 96 پوشش داده خواهند شد.

منبع:پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار