دبیر ستاد اشتغال گرگان:

دبیر ستاد اشتغال گرگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری صندوق کارآفرینی امید بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این شهرستان پرداخت شده است.

 ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گرگان پرداخت شد

به گزارش گلستان24،​ موسی بی‌باک عصر امروز در سومین جلسه ستاد اشتغال شهرستان گرگان اظهار داشت: در راستای حمایت از کارآفرینان در 10ماهه نخست امسال، تعداد 490 کارفرما با تعداد 1308 نفر کارگر جهت بهره مندی از تخفیفات بیمه‌ای ماده 80 به تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید شهرستان گرگان از ابتدای سال تا کنون با پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 56 میلیون تومان تسهیلات و اشتغالزایی تعداد 206 نفر تاثیر بسیار به سزایی در رونق اشتغال شهرستان داشته است.

دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید شهرستان گرگان در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، به جوانان جویای کار و دارای طرح تا سقف 100میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

بی‌باک به اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در گرگان اشاره کرد و گفت: بیش از 50 نفر در 24 واحد تولیدی در چارچوب استانداردهای آموزشی نسبت به آموزش و یا ارتقاء مهارت در واحدهای پذیرنده به عنوان کارورز جذب شده‌اند.

وی افزود: 400 هزار تومان به عنوان کمک هزینه طرح کارورزی به کارورزان پرداخت می شود که پرداخت 50 درصد این مبلغ به عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و 50 درصد دیگر بر عهده کارفرماست.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان اظهار کرد: تا به حال از سوی فنی و حرفه ای گرگان تعداد 37 مجوز برای واحدهای پذیرنده در طرح کارورزی صادر شده است و یک مجوز دیگر نیز در دست اقدام است.

پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد شهرستان گرگان

جواد فردی رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گرگان هم در این جلسه گفت: تاکنون در حدود 11 میلیارد ریال تسهیلات از منابع مربوط به بند "ج" تبصره 16 و تبصره 26 در زمینه اشتغال زایی در سال 95 به مددجویان کمیته امداد گرگان پرداخت شده است.

وی به موضوع مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: همچنین تا به حال به بیش از 300 طرح مشاغل خانگی در شهرستان گرگان نیز تسهیلات پرداخته شده است.

ایجاد اشتغال برای 131 نفر در حوزه صنایع دستی و گردشگری در 10 ماهه نخست 95

یاسر قندهاری رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گرگان نیز در این جلسه گفت: برای تعداد 131 نفر در 10ماهه نخست امسال در حوزه صنایع دستی و گردشگری گرگان اشتغالزایی شده و در سامانه رصد ثبت شده است.

قندهاری افزود: از 131 نفر، تعداد 121 نفر در حوزه صنایع دستی و تعداد 10 نفر در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند که این آمار نیز از سوی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان مورد راستی آزمایی قرار گرفته است.

بازارچه عرضه محصولات مشاغل خانگی در گرگان ایجاد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری گرگان هم در این جلسه گفت: ایجاد یک بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی در گرگان لازم و ضروری می باشد.

ابراهیم دشتیان گفت: افراد بسیار زیادی در موضوع مشاغل خانگی آموزش دیده و تسهیلات دریافت کرده‌اند اما در مورد عرضه ‌آن به بازار و کسب درآمد و سود، با مشکل مواجه هستند که ایجاد چنین بازارچه‌ای در نقطه ای مناسب از شهر گرگان، این مشکل را رفع و اشتغال را رونق می‌بخشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری شهرداری، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی، کمیته امداد، بهزیستی و اوقاف گرگان، تا یک هفته آینده در مورد برپایی این بازارچه ، تصمیم‌گیری خواهد شد.

دشتیان با اشاره به اینکه ادارات شهرستان حتما آمار واقعی اشتغال ایجاد شده توسط آن دستگاه را در سامانه رصد درج نمایند، گفت: از ابتدای سال تاکنون اطلاعات بیش از 550 نفر از شاغلان شهرستان گرگان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در سامانه رصد ثبت شده ‌که بقیه آن هم تا پایان سال ثبت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری گرگان تاکید کرد: اشتغال پایدار و مولد با رونق اقتصادی و توسعه پایدار نیز با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

معاون فرماندار گرگان اظهار داشت: تاکنون 781 میلیارد و 178  میلیون ریال به عنوان تسهیلات رونق تولید به 73 واحد صنعتی در گرگان پرداخت شده ‌که 46 مورد آن در جهاد کشاورزی و 27 مورد آن در صنعت،معدن و تجارت بوده است.

دشتیان افزود: برای  رفاه حال تولیدکنندگان و رونق بخش تولید و صنعت شهرستان، جلسات متعددی را با ادارت آب و برق داشته‌ایم تا همکاری را با کارآفرینان و واحدهای تولیدی داشته باشند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار