جک S5 جزء آن دسته از خودروهای چینی است که در بدو ورود به بازار از استقبال خوبی برخوردار شد و باوجود چینی بودن، در دل خریداران خودرو جا خوش کرد.

بررسی خودروی جک S5 +جدول قیمت

گذشته از مزایا و معایب آن، این مطلب درصدد معرفی این شاسی­‌بلند چینی و ارائه قیمت مدل­های مختلف آن است.

به گزارش گلستان 24، قطعاً یکی از فاکتورهای مهم در خرید خودرو، نمای بیرونی و ظاهری آن است و می­‌توان اذعان داشت که باوجود تشابه و یا به عبارتی کپی­ برداری از ix35 هیوندای، S5 دارای ظاهری جذاب است.

در بررسی این خودرو به‌عنوان یک خودرو مستقل می­توان گفت که خطوط طراحی متعدد روی دماغه‌ خودرو، در کنار سپر و دیفیوزرها (ورودی هوا) نمایی متمایز به S5 بخشیده است.

ترکیب قرارگیری این خطوط با دیفیوز ذوزنقه‌ای شکل بزرگ سپر در کنار چراغ‌های کشیده با فرم خاص خود و خطوط متعدد روی سپر و کاپوت نمایی جالب و البته جسور و قدرتمندی به این خودرو بخشیده است.

خطوط موازی موجود در داخل دیفیوزر سپر هم به چشم‌نوازی و هم‌خوانی بیشتر اجزای طراحی‌شده در نمای جلوی S5 کمک شایانی کرده است.

در نمای جانبی شاید شباهت زیاد این خودرو به هیوندای بیشتر نمایان شود. در مورد این بخش از خودرو نیز می‌توان گفت که در مقابل نمای جلوی شلوغ، این نما ساده به نظر می‌رسد، هرچند این سادگی حس قدیمی‌شدن یا از مد افتادن خودرو را به بیننده منتقل نمی‌کند.

تنها المانی که در طراحی جانبی آن به چشم می‌خورد وجود یک خط ممتد است که از بالای چراغ عقب خودرو شروع‌شده و تا ابتدای گلگیر جلو ادامه دارد.

داخل این خودرو نیز تا حد بسیار زیادی شبیه هیوندای ix35 است، به‌خصوص در قسمت داشبورد و کنسول میانی که به‌جز نوار باریک نقره‌ای سرتاسری که از صفحه‌نمایش و کلید‌های تنظیم کنسول میانی می‌گذرد، چراغ هشدار قرمزرنگ، دقیقاً در مرکز این نوار قرارگرفته است، در باقی قسمت‌ها این شباهت به چشم می‌خورد.

این امر سبب شده است تا S5 دارای یک فضای داخلی زیبا و ارگونومیک در مقایسه با سایر هم‌وطنان خود بشود. استفاده از روکش مشکی و نارنجی در صندلی‌ها و همچنین بر روی درب­ها، روکش کرومی دستگیره‌های درب‌ها و فرم شیب‌دار کنسول در جلوی دنده، همه و همه به آراستگی و یکپارچه‌تر شدن فضای داخل S5 کمک شایانی کرده­‌اند. کیفیت مواد بکار رفته در این خودرو را نیز می‌توان مناسب توصیف کرد.

طراحی خوب و زیبای این خودرو چه در نمای داخل و چه در نمای خارجی دید مثبتی را نسبت به این خودرو در نگاه اول ایجاد می‌کند. اما برای رانندگی مطمئن با یک خودرو نیاز است تا خودروی موردنظر علاوه بر زیبایی ازلحاظ ایمنی، رفاهی، قدرت، سرعت کیفیت قطعات نیز مورد تأیید باشد.

این خودرو دارای سطح امکانات ایمنی خوبی است هرچند که استفاده از تنها دو عدد کیسه هوا چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. ازلحاظ رفاهی و امکانات جانبی نیز در سطح متوسطی قرار دارد و نمی‌توان در رده خودرو‌های تاپ قرار داد به‌طوری‌که حتی مجهز به دوربین عقب نیست. قدرت و شتاب خودرو نیز با توجه به استفاده از موتور ۲ لیتری تا حد قابل قبولی هست.

نکته قابل‌توجه که در حین رانندگی با این شاسی‌بلند خوش استیل توجه شمارا جلب خواهد کرد انتقال کم‌صدا به اتاق است که علت این امر عایق‌بندی صوتی خوب داخل خودروست. فرمان بسیار نرم جک S۵ نیز از نقاط قوت این خودروست.

قیمت مدل­های مختلف این خودرو به‌صورت جدول زیر است.

درمجموع می‌توان این خودروی چینی را خودرویی مناسب در رده خودروهای شاسی‌بلند و در رده قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون دانست.

منبع: جام جم

ارسال نظر

آخرین اخبار