نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به قراردادهای نفتی گفت: قرارداد نفتی در کشور سر و صدای زیادی کرده که باید تلاش کنیم در اینگونه قراردادها منافع عموم در نظر گرفته شود نه منافع شخصی.

در ‌قراردادهای نفتی ‌منافع عموم در نظر گرفته شود نه منافع شخصی/ منتخبین شوراها مطالبات مردمی را در اولویت کارهای خود قرار دهند

به گزارش گلستان24، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر پنجشنبه در همایش منتخبین شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گرگان اظهار کرد: مردم به منتخبین شوراها و روستاها اعتماد کردند و به آن ها رای داده‌اند و این منتخبین وظیفه دارند برای رفع مشکلات روستاها تلاش کنند.

وی خطاب به منتخبین شوراهای روستایی در گلستان اظهار کرد: اولین نکته ای که باید در دستور کار خود قرار دهید بالا بردن علم و آگاهی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: منتخبین شوراها تلاش کنند مطالبات مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند و از پرداختن به مطالبات فردی خودداری کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به قراردادهای نفتی اظهار کرد: قرارداد نفتی در کشور سر و صدای زیادی کرده که باید تلاش کنیم در اینگونه قراردادها منافع عموم در نظر گرفته شود نه منافع شخصی.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های ما باید براساس ایمان و عمل صالح باشد، افزود: اختلافات نباید به مردم شهرو روستا کشیده شود.

امام جمعه گرگان ادامه داد: استان گلستان مکان مناسبی برای کشت شالی نیست اما متاسفانه شاهدیم هنوز در استان شالی کشت می‌شود و از آب‌های زیر زمینی برداشت می‌شود.

روند کشت شالی در گلستان خطرناک است

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر روند کشت شالی همچنان ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک زمین‌های کشاورزی ما به شوره زار تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی در گذشته تنها هشت هکتار شالی در گلستان کشت می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم میزان کشت شالی در استان نزدیک به ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: چندین سال است که در خطبه‌های نماز جمعه در رابطه با آتش نزدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی تذکر می‌دهم اما باز هم شاهدیم این کار انجام می‌شود.

آیت‌الله نور مفیدی با بیان اینکه زمانی شوراها به کار تولید می‌پرداختند، ادامه داد: این امر امروزه در روستاها دیگر اتفاق نمی‌افتد و چنانچه می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به وضعیت سابق بازگردیم.

وی افزود: بحث صنعت گردشگری روستایی امری است که باید جدی گرفته شود و شوراها نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: کشت مزارع در استان گلستان باید با برنامه‌ریزی انجام شود و به گونه‌ای نباشد که در یک سال از یک محصول به فراوانی کشت کنیم که قیمتش ارزان شود و در سال بعد آن محصول را اصلا کشت نکنیم که کمیاب شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار