مدیرکل بنیاد شهید گلستان خبر داد:

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: ساماندهی قبور مطهر 49 شهید فاجعه منا صورت در تیرماه سال گذشته به اتمام رسید.

قبور مطهر 49 شهید فاجعه منا ساماندهی شد/ اشتغالزایی 247 نفر از جامعه ایثارگری گلستان

به گزارش گلستان24، علی‎اصغر فاضلی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از مزارهای شهدای استان گلستان با مشارکت و همکاری فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها به منظور نگهداری واگذار شده‎اند.

وی تصریح کرد: پس از وقوع حادثه دلخراش منا و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحت‎پوشش قرار گرفتن شهدای منا و خانواده‎های آنان، فعالیت و رایزنی‎هایی با مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص ساماندهی قبور مطهر 49 شهید فاجعه منا صورت پذیرفت که این اقدامات نیز در تیرماه سال گذشته به اتمام رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در خصوص حل مشکلات مسکن جامعه ایثارگری گفت: مطابق ارزیابی عملکرد اداره کل مسکن در پایان فروردین سال 1395 استان گلستان در جذب وام بانکی سال 1395-1394 از 584 فقره سهمیه تخصیصی، تعداد 569 فقره وام جذب کرد که از لحاظ مقایسه استانی این تعداد گلستان را در رتبه چهارم کشوری قرار داد.

فاضلی با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری استان گلستان ابراز کرد: یکی از مهمترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصلاح وضعیت شغلی و تحصیلی ایثارگران در سیستم سجایا است.

وی از اشتغالزایی 247 نفر از جامعه ایثارگری استان خبر داد و گفت: این افراد در دستگاه‎های دولتی و با گرفتن تسهیلات خوداشتغالی بانک‎ها، مشاغل خانگی طرح تکاک، فنی و حرفه‎ای، صندوق توسعه ملی، صندوق کارآفرینی امید در بخش‎های صنعت و معدن و کشاورزی، خدمات ایرانگردی و جهانگردی و صنایع دستی و خدمات سرمایه در گردش برای رونق بخشیدن به تولید مشغول به فعالیت شدند.

فاضلی افزود: با توجه به سیاست‎های راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تلاش می‎کنیم در سال 1396 با رویکرد و تحقق شعار مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افراد جویای کار را به منظور توانمندسازی به مراکز فنی و حرفه‎ای و کسب مهارت شغلی و ایجاد شغل پایدار هدایت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: استان گلستان با 14 شهرستان و 26 شهر دارای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 928 هزار و 163 نفر است که تعداد 4 هزار شهید والامقام «58 شهید سردار، 72 شهید روحانی، 15 شهید مدافع حرم، سه شهید امنیت پایدار، 49 شهید منا، 52 شهید اهل تسنن و یک شهید از اقلیت‎های مذهبی» تقدیم کرده است.

فاضلی افزود: استان گلستان 12 هزار جانباز و یک‎هزار و 200 آزاده سرافراز تقدیم ارزش‎های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گفته وی؛ 175 شهید جاویدالاثر و 31 شهید گمنام در شهرهای استان گلستان آرمیده‎اند که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان سعی دارد خدمات‎رسانی مطلوب و در خور شأن به خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران این استان ارائه کند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار