معاون اداره‌کل تعاون و کار استان گلستان:

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان در سال‌جاری گفت: برای اشتغالزایی و ایجاد شغل ۹ عنوان یا بسته شغلی در استان در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن اشتغال فراگیر است.

۹ بسته شغلی برای اشتغال‌زایی در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ، محمد رهبری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس واقع در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: حدود 35 تا 38 درصد در جامعه کنونی ما بیکار بوده و هیچ‌گونه مهارتی ندارند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: ساختار کنونی جامعه ما در مرز جوانی است و در سال 98 فارغ التحصیلان سنین 24 تا 29 سال که وارد بازار کار خواهند شد به اوج رسیده و از مرز 8 میلیون نفر خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: در سال 95-94، یک میلیون و 300 شغل ایجاد شده اما افکار عمومی در ایجاد این اشتغال تردید دارند  و این به سبب افزایش جمعیت فعال و جویای کار کشور است. برای اشتغالزایی و ایجاد شغل 9 عنوان یا بسته شغلی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن اشتغال فراگیر است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: در این حوزه رسته‌های پر تقاضا مانند بوم‌گردی، شیلات، نوغانداری و غیره متناسب با ظرفیت شهرستان شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند که در سال گذشته 14 شرکت به صورت شرکت پشتیبان مورد حمایت قرار گرفتند و در نظر داریم در سال جاری نیز از این طریق اشتغالزایی کنیم.

وی تاکید کرد: 2 کاریابی در شهرستان گنبدکاووس مسئولیت اطلاع‌رسانی کسب و کار را دارند و در آینده نزدیک یک کاریابی دیگر نیز افزوده می‌شود تا رقابتی برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: 971 هزار شغل تعهد رئیس جمهور در سال 1396 است که تمام دستگاه‎های اجرایی کشور در شورای عالی اشتغال تحقق آن را تعهد کردند که رونق اشتغال و کارورزی در دل آن است. پیش‎بینی می‎شود از 971 هزار شغل تعهد شده در سال 1396، 25 هزار شغل سهمیه استان گلستان باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو، بیان کرد: در رسته گردشگری از 190روستای استان گلستان در راستای اجرای طرح تکاپو بازدید شد و تاکنون با 33 روستا برای اجرای این طرح به تفاهم رسیدیم.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار