با نگاه طنز

این روزها مردم هجوم می آورند سمت بازارها و از نزدیک با اقتصاد آنشا می شوند که چه فرمول پیچیده ای دارد این فروشندگی! باید در روزهای آخر سال ناچاراً همه چیز را ضرب در ده کنیم تا خریدار پیدا کنیم. واقعا که کار خسته کننده ایست.

وقتی شب عید عدالت برقرار شد

گلستان 24 ، سرزمینی بود که در آن مردمانش تمام سال در بی عدالتی زندگی می کردند و به محض رسیدن به آخرین روزهای سال از خواب خرگوشی بیدار می شدند و تازه می فهمیدند که ای وای تمام سال چه ارزان جنسهای خود را تا بحال می فروختیم. باید قدری قیمت ها را بالا ببریم تا مردم هم کمی فشار اقتصادی را تحمل کنند همیشه که نمی شود ما فروشندگان متحمل ضرر و زیان شویم. وقتی به سال نو نزدیک می شویم مردم جیبشان پر از پول است. پول عیدی، یارانه، اضافه کاری های معوقه و هزار جور چیز بخور و نمیر دیگر. خب با این چندرغاز پول چه می خواهند بکنند. پول که زیاد دستشان بماند قدرت خریدشان بالا می رود و دیگر فشار اقتصادی را لمس نمی کنند. آن وقت دیگر زیر بار تحریم ها قد علم نمی کنند و زود می شکنند. که این خود به ضرر نظام  است.

پس اینجانبان جمعیت صنف فروشنده تصمیم گرفتیم تا در شب عید به خود بیاییم و ظلمی را که در طول سال به مردم می کردیم در شبهای آخر سال جبران نماییم.

شب عید

این روزها مردم هجوم می آورند سمت بازارها و از نزدیک با اقتصاد آشنا می شوند که چه فرمول پیچیده ای دارد این فروشندگی! باید در روزهای آخر سال ناچاراً همه چیز را ضرب در ده کنیم تا خریدار پیدا کنیم. واقعا که کار خسته کننده ایست.

البته قابل ذکر است که عده ای از این هم صنفان خودمان اصلاً به این فرمول محاسبه شده اهمیت نمی دهند و در روزهای آخر سال هم همان قیمت قبلی را روی جنسشان می گذارند که نوعی تخطی به حساب می آید و برای زودی با آنها اشد مجازات را اعمال خواهیم نمود!

ارسال نظر

آخرین اخبار