معاون سازمان برنامه و بودجه گلستان:

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۹۶ نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۹ ساله در استان گلستان ۲۶.۳ درصد بود و استان گلستان در رتبه ۲۲ کشور قرار گرفت.

نرخ بیکاری در گلستان به 26 درصد رسید‌/ گلستان 22 استان بیکار کشور

به گزارش گلستان 24 ؛ مهدی ملاغلامعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ بیکاری جمعیت 15 تا 29 ساله در استان گلستان 26.3 درصد است که این نرخ در کشور 24.4 درصد و استان گلستان رتبه 22 کشور را در نرخ بیکاری دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تصریح کرد: سهم اشتغال در بخش خدمات 44.1 ، در بخش کشاورزی 30 درصد و در بخش صنعت 25.8 درصد است.

وی تاکید کرد:  در 12 ماه منتهی به شهریور 96 براساس آمار، تورم در مناطق روستایی  استان گلستان 13.3 درصد و  میانگین نرخ تورم روستاها در کشور 8.9 درصد است  و نرخ تورم در روستاهای گلستان 4.4 درصد از نرخ تورم روستاهای کشور بیشتر است.

ملاغلامعلی افزود: نرخ تورم شهری در گلستان 10.8درصد و در کشور 7.8 درصد است که نرخ آن هم نسبت به میانگین کشور بیش از 2 دهم بیشتر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان تاکید کرد: در بخش نرخ تورم در شهرهای استان گلستان، رتبه نوزدهم کشور از آن استان گلستان است.

غلامعلی تصریح کرد: هزینه هر خانوار گلستانی در روستاها 12 میلیون و 700 هزار تومان و درآمد آنها 16 میلیون تومان است و هزینه هر خانوار شهری گلستانی 21 میلیون تومان و درآمد آنها 25 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار