مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد:

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: در 7 ماه نخست امسال 21 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شده است.

21.7 میلیارد تومان زکات در سال جاری / ساخت 72 خانه نیازمندان گلستانی از محل زکات جمع آوری شده

به گزارش گلستان24؛ مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در دیدار انتظاری، مدیر کل امور اجرائی زکات کمیته امداد وحجت الاسلام و المسلمین مهاجری، مشاور نماینده ولی فقیه و رئیس دفتر امور زکات مرکز با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: در 7 ماه نخست امسال 21 میلیارد و700 میلیون تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شده است.

زکات گلستان

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان نیز در این جلسه  با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پرداخت زکات بین مردم گفت: باید کاری کنیم که مردم از فقر نجات پیدا کنند و دستشان در جیب خودشان باشد. در استان گلستان از راه جمع‌آوری همین کمک‌های مردمی در بخش زکات و صدقه سال گذشته بیش از 2700 شغل ایجاد شد که این بسیار مهم است و امیدواریم این میزان در سال جاری به بیش از 4 هزار شغل برسد.

امان اله حسین پور، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت: کمیته امداد استان گلستان با سمت و سوی بیشتر برای حمایت از محرومان بیش از 83 درصد زکات‌های دریافتی را به صورت حمایتی به نیازمندان پرداخت کرده است و مابقی را هم صرف طرح‌های عمرانی از جمله ساخت مسجد، خانه عالم و غسالخانه نموده است تا در آینده نزدیک با پرداخت بیشتر زکات شاهد زدودن فقیر از بدنه ی جامعه باشیم.

زکات گلستان3

وی با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان گلستان در حوزه کشاورزی اقلامی همچون گندم و جو افزود: استان گلستان جزء استان‌های پیشرو در جمع‌آوری زکات است و پارسال در پرداخت این فریضه رتبه نخست کشور را کسب نموده است امید است با بکارگیری از این ظرفیت برای گره گشایی بیشتر از مشکلات نیازمندان گام برداریم و تا پایان سال شاهد رشد دوبرابری زکات پرداختی به مبلغ 40 میلیارد تومان در سطح استان باشیم.

حسین پور، دبیر شورای زکات استان بیان داشت: امسال تاکنون  ساخت 72 واحد مسکن و 115 مورد مرمت و بازسازی در حوزه مسکن مددجویان و نیازمندان جامعه از محل زکات جمع آوری شده زکات پرداختی مودیان صورت گرفته است.

زکات گلستان2

وی همچنین با اشاره به فعالیتهای  حمایتی از محل زکات استان گفت:تاکنون برای حدود 48 هزار مددجو با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان و 32 هزار و 700 نیازمند به مبلغ بیش از 12 میلیارد تومان  از محل مبالغ زکات جمع آوری کمک های حمایتی صورت گرفته است.

حسین پور در ادامه یادآور شد:در شش ماه نخست امسال 76 مورد اشتغال زایی و 317 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج نیز از محل زکات های پرداختی به مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

نجفعلی انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشوربا اشاره به اینکه در کل کشور استان گلستان در حوزه زکات جزء استان برتر و پیشرو است، تصریح کرد: شش ماهه نخست سال جاری 211 میلیارد تومان زکات و فطریه در کشور جمع‌آوری شده است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 60 درصد این کمک‌ها در امور نیازمندان و 40 درصد هم در کارهای عمرانی باید برنامه‌ریزی ‌شود که تاکنون 76 درصد صرف امور نیازمندان شده است.

زکات گلستان4

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار