معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه کشاورزان می‌توانند بذور خود را از مراکز جهادکشاورزی تهیه کنند، گفت: در راستای توزیع بذر به کشاورزان هیچ محدودیتی نداریم.

محدودیتی برای توزیع بذر در گلستان نداریم

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا عباسی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: محدودیتی برای توزیع بذر در گلستان برای کشاورزان نداریم.

وی با تاکید بر اینکه کشت محصولات گندم تا پایان آذرماه جاری است، تصریح کرد: شرایط کشت و زرع محصولات پاییزه تقریبا رو به اتمام است و کشت گندم تا پایان آذر ماه جاری است و کشاورزان می‌توانند برای دریافت بذور خود به ماکز جهادکشاورزی مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ابراز کرد: کشاورزانی که به هر دلیلی اراضی‌شان زیر کشت کلزا و یا توتون و غیره است و امکان برداشت محصولاتشان تا پایان ماه جاری وجود ندارد و احتمالا به دی ماه برخورد می‌کند توصیه می‌کنیم به ازای هر یک روز تاخیر در کاشت زراعت گندم از پایان آذرماه جاری حداقل یک کیلوگرم بذر مازاد بر توصیه شده در مزارع خودشان استفاده کنند تا سطح مزارع از تراکم لازم برخوردار شود.

عباسی  یادآور شد: متاسفانه برخی از مزارع ما در نقاط مختلف استان گلستان مشکل آب‌ماندگی دارند و در اراضی که کلزا کشت شده است از رشد مناسبی برخوردار نیستند مخصوصا در اراضی که تقریبا کشت برنج بوده و سطح آب در اراضی بالا است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان بدون مشورت اقدام به شخم زدن زمین می‌کنند که به آنها توصیه می‌کنیم در این زمینه به مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند تا کارشناسان از مزارع کشاورز بازدید لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار