مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی در گلستان توسط اداره کل امور مالیاتی استان رصد می‌شود.

تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی گلستان رصد می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ علی اصغر هزارجریبی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی برای شفاف سازی اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی نیازمند اطلاعات بیشتری است و این اختیار را داریم تا از طریق تراکنش‌های بانکی به درآمدهای واقعی افراد برسیم.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان گلستان با تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی پرونده‌های مربوط به بررسی تراکنش‌های بانکی اقدام کرده است.

هزارجریبی تصریح کرد: از تمامی فعالان اقتصادی استان تقاضا داریم در ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی بر اساس قانون عمل کنند زیرا در غیر این صورت ما باید بر اساس قانون عمل کنیم.

علی اصغر هزارجریبی

وی ادامه داد: در ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان گلستان ۱۰۳ درصد رشد داشتیم که ۴۰ درصد این افراد به صورت خوداظهاری بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به رصد تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی در استان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۷۰ هزار پرونده فعال اقتصادی در استان داریم و اداره کل امور مالیاتی فقط یک درصد از تراکنش‌های بانکی این افراد را اخذ کرده است.

هزارجریبی افزود: بر اساس برنامه پنجم صاحبان مشاغل باید از صندوق مکانیزه فروش استفاده کنند و سازمان امور مالیاتی ۲۹ شغل را مشخص کرده  که باید تا پایان دی ماه برای تهیه و استفاده از صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که صاحبان مشاغل برای تهیه و استفاده صندوق مکانیزه فروش اقدام نکنند شامل دو درصد جریمه خواهند شد و در صورت تهیه این صندوق شامل ۱۰ درصد تخفیف مالیاتی می‌شوند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار