علیرغم مذاکرات دولت با کشورهای اقتصادی جهان قیمت ها به جای ثبات دچار افزایش شده است.

افزایش پلکانی قیمت ها در سکوت مسئولین/ اقتصاد مقاومتی تنها دارویی اقتصاد بیمار ایران

به گزارش گلستان24؛ در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم، به علت وجود رکود و تغییر ناگهانی قیمت ها دچار مشکل شده است و در بسیاری از بازارها، نظیر خانه و ماشین خرید و فروش بسیار کمتر نسبت به گذشته انجام می‌شود.

با توجه به فعالیت های دولت، در عرصه امور خارجه مذاکره با کشورهای اقتصادی، مردم انتظار داشتند تا حداقل اگر قیمت ها و هزینه های زندگی کمتر نمی شود، لااقل به صورت ثابت بماند.

ولی همچنان افزایش چند برابری قیمت ارز و طلا باعث شده است تا دیگر اجناس هم افزایش قیمت صعودی داشته باشد به طوری که برخی از اجناس مصرفی و ضروری مردم ۲ تا ۳ برابر قیمت افزایش داشته اند.

علیرغم انجام مذاکرات با کشورهای اقتصادی و تغییر نکردن قیمت ها، به نظر می رسد که بیش از ۷۰ درصد از مشکلات کشور نظیر مسائل اقتصادی، به علت عدم توانایی مدیریتی برخی از مسئولین دولتی به وجود آمده است.

برخی از اقلام مصرفی مردم نظیر مواد خوراکی که به طور کل از منابع داخلی و در داخل تولید می شود باز هم همسو با بازار ارز و طلا افزایش قیمت پیدا میکند.

کشور ایران از لحاظ منابع و دانش جزو کشورهای مطرح جهان می باشد و همین باعث می شود تا بسیاری از مشکلات اقتصادی به راحتی توسط متخصصین حل شود؛ ولیکن عدم هماهنگی و برنامه ریزی باعث شده است، تا این امر تحقق نباید.

در حال حاضر این افزایش قیمت ها و عدم افزایش درآمد مردم، باعث ایجاد مشکلات متعدد در وضعیت اقتصادی مردم و همچنین تولید کنندگان شده است که می طلبد مسئولین کشور با اراده ای جهادی، جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی فعالیت کند؛ چرا که تکیه بر سیاستی غیر از این، موجب پیشرفت ایران در زمینه اقتصادی نخواهد داشت.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار