در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست های بانک های مرکزی مهم جهان و نشست این هفته رهبران آمریکا و کره شمالی هستند تا مسیر آینده حرکت بازار طلا را حدس بزنند، قیمت فلز زرد امروز با کاهش همراه بود.

قیمت روز سکه و طلا

به گزارش گلستان24؛به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد کاهش به 1296 دلار و 30 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.21 درصد افت به 1299 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش به 93.381 رسید.

اسفتن اینز، تحلیلگر بازار طلا گفت: «در آستانه چند رویداد مهم در این هفته و بدون توجه به ترک زودهنگام و همراه با نارضایتی نشست گروه 7 توسط ترامپ، بازار طلا امروز کم رونق بوده است.»

وی افزود، با توجه به کاهش ریسک های ژئوپلتیک، این نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپاست که مسیر حرکت طلا را در کوتاه مدت مشخص می کند.

نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه آغاز می شود و احتمالا در این نشست نرخ بهره آمریکا افزایش خواهد یافت. نشست های سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن هم این هفته برگزار خواهد شد.

بازارها همچنان به دقت تحولات مربوط به دیدار تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور را دنبال می کنند.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت، نوسان قیمت طلا بسیار محدود است و مردم منتظر تحولات روزهای آینده هستند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.46 درصد کاهش به 828.76 تن رسید که پایین ترین میزان از 22 فوریه تاکنون بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار