قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر افت بیشتر ارزش دلار آمریکا، افزایش پیدا کرد.

خیز طلا از پایین‌ترین قیمت ۱۹ ماه گذشته

به گزارش گلستان24؛هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۷۶.۲ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در ۱۱۸۳.۳۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با یک دلار یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۱۸۴ دلار بسته شده بود.

بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۹ درصد کاهش داشته است و به سوی ششمین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود. طلا روز پنجشنبه به پایین‌ترین قیمت در ۱۹ ماه گذشته سقوط کرده بود.

به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلدسیلور سنترال"، سرمایه گذاران و خریداران عادی به دلیل قیمتهای پایین طلا خریداری می کنند و این امر به بهبود قیمتها کمک کرده است. افت ارزش دلار که اخیرا به بالاترین حد در یک سال گذشته صعود کرده بود نیز کمک کرده است قیمت طلا اندکی افزایش پیدا کند.

ارزش دلار پس از اینکه چین موافقت کرد برای حل اختلافات تجاری، گفت و گوهایی در رده مقامات پایین‌تر با واشنگتن انجام دهد، در برابر ارزهای رقیب کاهش پیدا کرد.

امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری چین و آمریکا به صعود بازارهای سهام آسیا کمک کرد و همچنین بهبود ارزش لیر ترکیه را بدنبال داشت که اوایل هفته ریزش شدیدی را تجربه کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، طلا معمولا به عنوان بیمه‌ای در برابر ناملایمات سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود اما امسال نتوانسته از تنش‌های ژئوپلیتیکی و تجاری سود ببرد. سرمایه‌گذاران در عوض به اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن روی آورده‌اند که به معنای افزایش تقاضا برای خرید دلار بوده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز درباره روند قیمت طلا گفت: هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۱۷۳ تا ۱۱۸۲ دلار خنثی به نظر می رسد و اگر از این محدوده قیمت خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۶۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۷۷۷.۹۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری در ۸۸۹.۵۰ دلار ثابت بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار