رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان گفت: تعداد مشاوران املاک در گرگان 950 واحد صنفی است و در سطح استان 3 هزار و 200 بنگاه مشاور املاک فعالیت می‌کنند.

950 بنگاه مشاور املاک در گرگان فعالیت می‌کنند/ مشاوران املاک تابع اجرای قانون باشند نه دلالی

به گزارش گلستان 24 ؛رضا گرجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با محور اجرای دقیق قانون پیش فروش ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: گروه بازرسی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک نظارت می‌کنند.

وی اجرای قانون پیش فروش ساختمان را در جلوگیری و کاهش تخلفات موثر دانست و تصریح کرد: بر اساس این قانون هر واحد باید یک شناسنامه فنی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان با تاکید بر اینکه همه مصمم به اجرای قانون هستیم، افزود: نقض قانون خلاف شرع است اگر مشکلاتی در مسیر کار ما وجود داشته باشد کارگروه‌ها بررسی لازم را انجام می‌دهند.

گرجی با بیان اینکه اگر قانون پیش فروش ساختمان اجرا نشود ما متضرر می‌شویم، ابراز کرد: با اجرای این قانون دست مشاوران املاک کوتاه نمی‌شود، اگر قانون اجرا نشود دچار مشکل خواهیم شد، مشاوران املاک باید به خریداران ملک، مشاوره بدهند نه اینکه به سمت دلالی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاوران املاک حق ندارند برای گرفتن حق کمیسیون برخلاف قانون حرکت کنند، گفت: قراردادی که تنظیم می‌شود باید به دفترخانه برود و برگردد کسی نمی‌تواند جای فرد دیگری ملک را بفروشد.

گرجی افزود: قانون پیش فروش ساختمان را در برهه‌ای برای مشاوران املاک منع کردند اما مسوولان برای این صنف حق و حقوقی درنظر گرفتند که باید با ارائه مشاوره درست، کارها انجام شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار