استاندار گلستان گفت: در سال گذشته و امسال ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان گلستان از تسهیلات برخوردار شدند.

 ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان گلستان تسهیلات دریافت کردند

به گزارش گلستان 24 ؛سیدمناف هاشمی عصر دیروز در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان گلستان که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهارداشت: از حماسه‌ای که امروز مردم شرق گلستان به ویژه گنبدکاووس در استقبال از رئیس جمهور رقم زدند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به حضور فرهیختگان، صنعت‌گران و نخبگان سیاسی و غیره در این جلسه گفت: در استان گلستان 35 حزب رسمی و شناسنامه‌دار وجود دارد که برخی از افراد حاضر در این جلسه اعضای این احزاب هستند. امسال جلسه‌های مختلفی با احزاب سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار کردیم و خانه احزاب استان نیز با پیگیری و تلاش مدیران، ایجاد و افتتاح شده است.

استاندار گلستان با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی افزود: حدود 21 سال از عمر استان می‌گذرد و استان گلستان همچنان استانی جوان محسوب می‌شود. اما به کوری چشم دشمنان با تدبیر و امید در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم.

وی افزود: استان گلستان دارای 14 شهرستان و بیش از 30 شهر است. این استان دارای اقلیم متنوع بوده و میزبان 18 قوم مختلف است که در وحدت کامل و به طور مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان گلستان عنوان داشت: با وجود همه فرصت‌ها استان گلستان هنوز به جایگاه مطلوب خود دست پیدا نکرده است. سواحل این استان هنوز بکر است و می توان از آن به عنوان ظرفیت توسعه گردشگری استفاده کرد. برقی کردن راه‌آهن گرگان گرمسار با 1.2 میلیارد دلار فاینانس در حال اجراست و می‌تواند گلستان را به قطب ترانزیت  شمال کشور تبدیل کند.

هاشمی بیان داشت: با وجود همه مشکلات صادرات استان گلستان رشد خوبی داشته است. از سوی دیگر در این استان جزیره اشوراده را داریم که می تواند به پایگاه گردشگری استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت های خوبی در استان حاصل شده است، اظهارداشت: در سال گذشته و امسال 4 هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی در استان از تسهیلات برخوردار شدند.

وی به انتصاب زنان و جوانان در مناسب مدیریتی گفت: در حال حاضر 7 مدیرکل زن، 12 معاون مدیرکل، 3 معاون فرماندار و یک شهردار زن داریم. در حوزه جوانان نیز  74 نفر را در یکسال اخیر به مناسب مدیریتی منصوب شدند و در انتخاب فرمانداران نیز از ظرفیت اقوام استفاده کردیم.

وی گفت: با همه این تلاش‌ها نقاط محروم زیاد و فاصله طبقاتی بسیاری داریم و هنوز در این استان نقاط محروم زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار