مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به صادرات بیش از ۳۲۱ هزار تن کالا از استان، گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان گلستان امسال ۲۲۲ میلیون دلار ارز وارد کشور کردند.

 ۳۲۱ هزار تن کالا از استان گلستان صادر شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سید ابراهیم حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش صادرات از استان اظهار داشت: در 10 ماه گذشته صادرکنندگان گلستانی بیش از 321 هزار تن کالا صادر کردند که درآمد ارزی برای این کالاها بیش از 222 میلیون دلار بود.

وی تاکید کرد: بازرگان گلستانی امسال توانستند بیش از 321 هزار تن کالا را به دیگر کشورها صادر کنند که ارزش این کالاها بیش از 222 میلیون دلار بود که ارزآوری خوبی برای استان گلستان شد.

مدیرکل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی از مرزهای استان گلستان، لبنیات، اسکلت فلزی و پلی استایلین و رب بود که به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها از نظر وزنی بیش از 73 درصد افزایش را داشته اند و از از نظر ارزشی نیز 53 درصد افزایش را نشان می دهند.

مدیرکل گمرکات استان گلستان اظهارداشت: در این 10 ماهه بیش از 58 هزار تن کالا از مرز اینچه برون به استان گلستان وارد شده که ارزش آنها 26 میلیون دلار بود است

حسینی، جو، ذرت و ماشین آلات کشاورزی را عمده کالاهای وارداتی استان دانست و افزود: این کالاها از نظر وزنی رشد 85 درصدی را نشان می دهند.

مدیرکل گمرکات استان گلستان درباره درآمدهای گمرکات استان در این ده ماه هم گفت :107 میلیارد ریال درآمد استان گلستان بوده که 57 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار