مدیرکل شیلات استان گلستان گفت:امسال با افزایش میزان تولید میگو در استان، ۸۰ تن میگو از استان گلستان به خارج از کشور صادر خواهد شد.

صادرات بیش از ۸۰ تن میگو از استان گلستان به خارج از کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید جواد قدس علوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تولید میگو در استان اظهارداشت: در سال جاری صادرات میگوی استان ۵۵ درصد رشد داشته که این امر نقش بسزایی در رشد صادرات غیر نفتی استان دارد.

وی بیان داشت: با وجود مشکلات در حوزه حمل‌و‌نقل، تلاش داریم سطح صادرات از طریق کریدور ریلی ایران_ترکمنستان _قزاقستان را افزایش دهیم و بیش از پیش در بازارهای روسیه و چین حضور داشته باشیم.

مدیر کل شیلات گلستان با تاکید بر همکاری بیشتر گمرک اینچه‌برون با دیگر دستگاه‌های مرتبط خاطر نشان کرد: مرز اینچه‌برون می‌تواند به عنوان مسیر صادرات میگوی جنوب به آسیای میانه و حتی اروپا، با امنیت بیشتر و هزینه کمتر مطرح باشد.

قدس‌علوی درباره کشورهای مقصد صادرات میگو استان خاطرنشان کرد: کشورهای ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، عمان، اسپانیا و غیره از جمله مقاصد صادرات میگو استان هستند.

مدیرکل شیلات استان گلستان به اهمیت پرورش میگو در استان اشاره کرد و گفت: مطالعات مجتمع پرورش میگو گمیشان از سال ۱۳۷۰ آغاز و بستر توسعه ۲۰ هزار هکتاری این مجتمع پرورش میگو را فراهم کرد.

قدس‌علوی یادآور شد: مزیت نسبی استان گلستان در بخش شیلات است و پس از ۳ سال سرمایه‎ای که هزینه شده برگشت داده می‎شود، در پرورش میگو پس از ۴ ماه هزینه‎های جاری برگشت داده می‎شود و ارزآوری خوبی دارد.

وی یکی از راه‌های استفاده از وجود هزاران هکتار زمین‌های شور و لم یزرع استان را آبزی‌پروری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به مشکلات مانند کمبود آب و وجود هزاران هکتار زمین‌های شور و لم‌یزرع و وجود آب‌های نامتعارف که در هیچ زمینه‌ای مانند شرب، صنعت و کشاورزی قابل استفاده نیستند، می‌توان با پرورش میگو با استفاده از این آب‌های نامتعارف و زمین‌های لم‌یزرع این میزان ارز قابل توجه را وارد کشور کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار