کشاورز گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۱۳ هزارتن برنج وارد کشور شده است.


یک میلیون و ۱۱۳ هزارتن برنج وارد شد/ ضرورت واردات ۳۰۰ هزار تنی برنج برای تنظیم بازار شب عید

به گزارش گلستان 24 ؛ مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نیمی از مشکلات اختصاص ارز به واردات برنج مرتفع شده است، اظهار کرد: صدور مجوز از سرگیری واردات برنج پس از پایان فصل برداشت یکی از تصمیم‌های درست وزارت جهاد کشاورزی بود که مشکلات انتقال ارز از سوی بانک مرکزی آثار آن را خنثی کرد.

وی افزود: بنا بر آخرین آمار از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۱۳ هزارتن برنج وارد کشور شده است و این امر بدان معناست که نسبت به برنامه ۲۰۰ هزار تن عقب هستیم.

کشاورز با تأکید بر اینکه باید ۳۰۰ هزار تن برنج برای تأمین نیاز شب عید وارد شود، تصریح کرد: بانک مرکزی باید هر چه سریع‌تر ارز مورد نیاز به واردات برنج را تأمین کند تا شب عید به سبب کمبود، قیمت برنج خارجی در بازار افزایش نیابد.

دبیرانجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: عدم تأمین ارز به موقع به واردات برنج و استمرار روند کنونی در اختصاص ارز موجب شده تا نتوانیم میزان برنج مورد نیاز را وارد کنیم که در نهایت این امر بر آشفتگی بازار برنج شب عید دامن می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بخشی از برنج مورد نیاز از طریق قاچاق تأمین می‌شد، افزود: به سبب نوسان نرخ ارز دیگر قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

کشاورز در پایان تصریح کرد: با اختصاص ارز به موقع به واردات برنج برای تنظیم بازار شب عید پیش بینی می‌شود که قیمت برنج خارجی در بازار همچنان ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار