رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کار بانک‌ها تولیدی نیست و نباید برای وصول مطالباتشان کارخانه‌ها را توقیف کنند، زیرا این امر به اقتصاد کشور صدمه می‌زند.


بانک‌ها مانع تولید نشوند/کم رنگ بودن نظارت درپرداخت تسهیلات بانکی

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان ضمن انتقاد از کم رنگ بودن نظارت‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی، اظهار کرد: متاسفانه بانک‌ها پس از پرداخت تسهیلات بر روند هزینه کرد آن نظارت نمی‌کنند و همین امر سبب خروج تسهیلات رونق تولید از چرخه تولید و صنعت و هدر رفتن سرمایه کشور می‌شود.

هاشمیان به عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان هم اشاره کرد و افزود: فعالان تولیدی از شفاف نبودن و برخی بند‌های خلاف قوانین قرارداد‌های بانکی گله مندند و کارشناسان بانکی باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی بار دیگر برای مدیران بانکی متخلف خط و نشان کشید و گفت: پرونده قضایی در انتظار مدیران بانک‌هایی است که برخلاف بخشنامه‌های بانک مرکزی عمل می‌کنند و سود‌های نامتعارف می‌گیرند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان بیان کرد: نرخ بالای تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری و توسعه واحد‌های تولیدی در استان را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، منافات دارد.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان این که توقیف واحد‌های تولیدی برای وصول بدهی ممنوع است، تصریح کرد: کار بانک‌ها تولیدی نیست و نباید برای وصول مطالباتشان کارخانه‌ها را توقیف کنند، زیرا این کار نه تنها سرمایه موجود در این واحد‌های تولیدی را هدر می‌دهد، به اقتصاد کشور هم صدمه می‌زند.

هاشمیان از تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی در استان خبر داد و گفت: این کمیته با هدف کمک به رونق اقتصاد و بازگشت پول به بانک‌ها برای تزریق تسهیلات به سرمایه گذاران و واحد‌های تولیدی استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار