حمیدرضا غزنوی می‌گوید: چنانچه اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی کشور رخ ندهد و شرایط به همین منوال پیش رود قطعا امسال قیمت کالاهای لوازم خانگی براساس نرخ تورم، روند معقول و منطقی‌ای خواهد داشت.

افزایش قیمت لوازم خانگی دور از انتظار نیست

به گزارش گلستان۲۴؛صنعت لوازم خانگی از جمله صنایع درآمدزا در جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.

براساس نسخه دوم سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت چشم‌انداز توسعه‌ای همچون «حفظ جایگاه دوم منطقه»، «ایجاد نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالانه ۱۶ میلیون دستگاه» و «صادرات سه میلیارد دلار» تا افق سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است. این درحالی است که با تشدید تحریم‌های آمریکا ممکن است شرکت‌های خارجی در این حوزه ادامه فعالیت‌ها را در ایران متوقف کنند. امروز صنعتگران این حوزه به دلیل عدم دسترسی لازم به مواد اولیه در تولید خود با چالش‌هایی مواجه هستند. حال این پرسش مطرح می‌شود که با این روند فعلی اقتصاد قیمت لوازم خانگی در تابستان گران خواهد شد؟

در همین حال سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی در تابستان گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت کالاهای لوازم خانگی همانند سال گذشته به یک باره گران نخواهد شد اما به دلیل افزایش ۳۶ درصدی دستمزد کارگران افزایش قیمت لوازم خانگی دور از انتظار نیست.

حمیدرضا غزنوی به میزان افزایش گرانی‌ها اشاره کرد و افزود: چنانچه اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی کشور رخ ندهد و شرایط به همین منوال پیش رود قطعا امسال  قیمت کالاهای لوازم خانگی براساس نرخ تورم، روند معقول و منطقی‌ای خواهد داشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار با کمبود اجناس رو به رو هستیم یا خیر؟ اظهار کرد: در بازار لوازم خانگی با کمبود اجناس رو به رو نیستیم. بازار کالاهای ایرانی شرایط مطلوبی دارد و به اندازه نیاز موجود است. در حالی که اجناس خارجی به دلیل کمبود مواد اولیه با برخی اختلال‌ها مواجه شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار