امام خامنه ای( مدظله العالی): آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند... من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.

تاثیر برچسب های موبایلی بر مصرف کالای داخلی+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، شبکه های اجتماعی ابزاری برای پخش و اشاعه رویکردهای فرهنگی است. این رویکردهای فرهنگی دربرگیرنده ی مسایل مهم در عرصه های حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. مهم ترین اصل در این رویکرد، آوردن تغییر در شیوه ی فکر، عادات و طرز تلقی مخاطبان است.

با توجه به این پنداشت اگر شیوه ی این تأثیرگذاری مثبت، هدفمند و مبتنی بر ارزش های وابسته به رشد فرهنگی باشد، می تواند تغییر قابل ملاحظه ای را در افکار عامه و نحوه ی زندگی مردم ایجاد کند و اگر این شیوه مثبت نباشد، این تأثیر منفی، فاجعه بار خواهد بود. نقش شبکه های اجتماعی موبایلی همچون دیگر رسانه ها در برانگیختن احساسات، تفکرات و عواطف مردم بسیار اثرگذار است.

رهبر انقلاب در دیدار کارگران به نکات مهمی درباره خرید کالای ایرانی از سوی مردم و دولت اشاره کردند. برای تحقق هر امر مهمی در جامعه داشتن درک درست از آن ضروری است. در موضوع مهم و راهبردی حمایت از کالای ایرانی، داشتن درک درست و جامع از مفهوم «حمایت از کالای ایرانی» کمک فراوانی به تحقق آن خواهد کرد.

از این رو به تازگی شاهد آن هستیم در برخی شبکه های اجتماعی موبایلی همچون تلگرام، برچسب هایی با موضوع حمایت از کالاهای داخلی و تولید ملی از سوی گروهی به نشانی https://telegram.me/addstickers/melli و به صورت کاملا خودجوش آماده شده است که در اختیار کاربران تلگرام قرار داده اند. قطعا وجود این سبک برچسب ها در حمایت از تولیدات ملی تاثیر به سزایی بر روی افکار عمومی دارد.

نمونه هایی از این برچسب ها را با هم می بینیم: 

مصرف کالای داخلی

ارسال نظر

آخرین اخبار