مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان؛

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان ازمطالبات موسسات درمانی استان پرداخت شد.

بیش از200میلیارد تومان ازمطالبات  موسسات درمانی استان پرداخت شد

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، مهرداد کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با توجه به حمایت های سازمان بیمه سلامت ایران در زمینه پرداخت های به موقع و برنامه ریزی های منسجم و منظم صورت گرفته ، از ابتدای سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان  از مطالبات درمانی موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

 کمانگری خاطر نشان کرد  : از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده است که بیش از 75 درصد جهت بخش دولتی دانشگاهی و قریب به 25 درصد آن در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی) هزینه شده است.

 مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت : سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای طرح های الکترونیک به ویژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ، کلیه مطالبات موسسات و مراکز همراه ( اعم از دولتی دانشگاهی و غیر از دولتی دانشگاهی ) را به طور کامل لغایت خرداد ماه سال جاری پرداخت کرده است و این در حالی است که مقدمات پرداخت اسناد تیر ماه 1400 موسسات مذکور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح کاهش کاربرد حذف تدریجی دفاتر بیمه های درمانی این سازمان از ابتدای اردیبهشت سالجاری آغاز شد،  افزود : این طرح در امتداد طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بوده که طی آن توقف چاپ و صدور دفاتر بیمه درمانی در 5 صندوق بیمه سلامت همگانی ، بیمه روستائیان و عشایر ، کارکنان دولت ، سایر اقشار و ایرانیان از اردیبهشت آغاز و تا ابتدای تیر ماه نهایی شد.

کمانگری  شفاف سازی در امر رسیدگی و ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین کاهش هزینه ها، مدیریت منابع و صرفه جویی درمصرف کاغذ را از جمله مزایای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی دانست.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: با توجه به اوج گیری شیوع بیماری کرونا ، داروهایی چون رمدیسور و فاویپیراویر و ...همچنین آزمایشpcr  تحت  پوشش بیمه سلامت قرارگرفت.

کمانگری تاکید کرد : بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc و یا با اجرای کد دستوری #1666 * از آخرین وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند .

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار