در جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد؛

در جلسه شورای شهر گرگان بررسی پروژه هایی که بدون مصوبه توسط شهردار سابق اجرا شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای بدون مصوبه پروژه توسط شهردار سابق گرگان

به گزارش گلستان 24؛جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این جلسه ابتدا فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص آخرین وضعیت حکم شهردار گرگان اظهار کرد: حکم شهردار جدید در کارتابل وزیر کشور است ولی هنوز امضاء نشده و سخنگوی شورا برای تسریع در روند کار به تهران رفته است و امیدواریم معارفه شهردار تا آخر هفته جاری برگزار شود.

در ادامه دو لایحه که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تصویب و از سوی کمیته انطباق فرمانداری گرگان رد شده بود، دوباره در دستور شورای گرگان قرار گرفت.

یکی از لوایح مربوط به مناقصه ساختمان شهرداری منطقه دو گرگان بود که با بودجه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پرداخت تهاتری به پیمانکار برنده مناقصه واگذار شده بود.

چگونگی روند اجرای این طرح ها و تصمیمات بدون مصوبه شهردار وقت گرگان موجب شد تا بحث هایی در این زمینه مطرح شود.

فائزه عبداللهی با بیان این که در شورای شهر چهارم این لایحه توسط فرمانداری رد شد، ادامه داد: پیمانکار کار خود را با دستور شهردار و بدون تصویب شورای چهارم، انجام داده و ۷۵ درصد مرحله دوم انجام شده است اما حق و حقوق وی پرداخت نشده است.

اختیار به شهردار تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

عبداللهی ادامه داد: این که در این کار تخلفی صورت پذیرفته بر کسی پوشیده نیست زیرا ما تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به شهردار وقت اجازه انجام پروژه بدون مصوبه شورا را داده بودیم.

وی از اعضای شورا خواست در رأی گیری صلاح شهروندان را در نظر بگیرند.

در ادامه علی اصغر یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: شهردار وقت بارها در جلسات بیان می کرد که خط قرمز من قانون است ولی اکنون می بینید که چه تخلفاتی صورت گرفته است.

یوسفی تصریح کرد: چرا این کار به یکباره و تنها با یک شرکت کننده در مناقصه و چرا با پلوس صورت گرفته است.

در ادامه جلسه سعید رحیمی گفت: طرح موضوعی این چنین با این شدت و حدت درست نیست و باید در این زمینه تحقیق و موضوع حل و فصل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: اجرای این پروژه با چند درصد بالاتر باید انجام می شده ولی تاکنون هیچ مبلغی رد و بدل نشده است، نگاه ما باید حل مسأله باشد.

دنبال مچ گیری نباشید

در ادامه حمیدرضا آقاملایی اظهار کرد: ما یک تیم واحد هستیم و باید منافع جمع را در نظر بگیریم؛ فضاها باید به سمتی رود که تنش ها کمتر شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: ما در اطلاع رسانی ها برنامه خوبی نداریم، چرا در مناقصات یک نفر شرکت می کند؟، ما نباید به دنبال مچ گیری باشیم و باید از این به بعد برنامه ای برای از بین بردن تضادها داشته باشیم.

محمدابراهیم جرجانی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با بیان این که رفاقت شخصی و مدیریتی با هم فرق می کند، اضافه کرد: پیمانکار کار را شروع کرده و به جایی رسانده و مدیریت وقت، آن را انجام داده است.

جرجانی گفت: ممکن است مدیری گاهی به خاطر دلسوزی خود را زیر سوال ببرد، من قصد دفاع ندارم اما ساختمان در برهه ای رها شده بود و اوضاع خوبی نداشت.

شرایط برای ورود پیمانکار جدید فراهم نبوده است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان، سید محمد مرتضوی، در ادامه گفت: باید دنبال بحث های تخصصی باشیم و به حاشیه نپردازیم، این کار حدود پنج میلیارد تومان هزینه داشته که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قبل از مناقصه هزینه شده و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ادامه کار بوده است.

وی با بیان این که پروژه ۲۴ درصد پلوس را در قرارداد اولیه داشته، گفت: تاکنون هیچ مبلغی به پیمانکار داده نشده و مناقصه هم قانونی بوده است.

مرتضوی اضافه کرد: دلیل شرکت کردن یک نفر در مناقصات هم پرابهام نیست زیرا در مناقصات رسم بر این نیست که کسی که پروژه ای را تاجایی رسانده، شخص دیگری آن را ادامه دهد.

وی گفت: تسویه حسابی هم با شرکت صورت نگرفته و مجموعه این مسائل ما را به این نتیجه می رساند که شرایط برای ورود پیمانکار جدید فراهم نبوده است.

مرتضوی گفت: ۱۰۰ درصد از بخش اول کار به علاوه ۷۵ درصد از بخش دوم انجام شده و با تصویب آن می توانیم یک ساختمان را تحویل بگیریم و خسارات و آسیب های ناشی از عدم تصویب را از بین ببریم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر گرگان این لایحه را اعلام رأی کرد و مصوب شد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار