حواشی نشست خبری شورای شهر گرگان

زهرا نورا رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران به طور رسمی از بداخلاقی‌های صورت گرفته نسبت به آنان در شورای چهارم عذرخواهی کرد.

از اختلاف نظر اعضا تا آرامش پوشالی در شورای چهارم گرگان

نخستین نشست خبری شورای اسلامی شهر گرگان در دوره چهارم با حضور اعضای شورا امروز در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در سنوات گذشته نشست‌هایی با رئیس شورای اسلامی شهر گرگان و دیگر اعضای این شورا انجام شده بود اما نشست امروز در نوع خود بی‌نظیر بود.

شورای شهر گرگان

با وجود آنکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این نشست از سوی شورا از روزهای پیش اطلاع‌رسانی شده بود اما برخی از اعضای شورا در نشست حضور نداشتند و جای خالی آنها احساس می‌شد.

در حالی‌که بیشتر سوال‌های طرح شده از سوی اصحاب رسانه معطوف به رئیس شورا بود اما وی ترجیح می‌داد پاسخ سوال‌ها را به دیگر اعضای شورا بسپارد و به اعتقاد برخی از اصحاب رسانه وی نمی‌خواست در آخرین ماه‌های عمر شورای چهارم خود را درگیر حواشی و مسائلی از این دست کند.

تمامی اعضای حاضر در نشست خبری تشنه صحبت بودند اما رئیس شورا اسلامی شهر گرگان که نمی‌خواست همکاران را از استفاده از این جلسه بی‌بهره بگذارد نمی‌توانست به درستی صحبت همکاران خود را مدیریت کند که این امر باعث بی‌نظمی و چالش در بیان مسائل توسط اعضاء شد.

بداخلاقی با خبرنگاران تا عذرخواهی رئیس شورا

از سویی دیگر اصحاب رسانه از بداخلاقی‌های صورت گرفته در گذشته با خبرنگاران تخصصی حوزه شورا و شهرداری در ماه‌های اخیر در صحن شورا بسیار گله‌مند بودند اما رئیس شورا اسلامی شهر گرگان معتقد بود که هیچ بداخلاقی و توهینی صورت نگرفته است.

در نهایت با اصرار خبرنگاران بر انجام بی‌احترامی و بداخلاقی و انکار از سوی رئیس شورا اسلامی شهر گرگان، «زهرا نورا» رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به طور رسمی از اصحاب رسانه به خاطر بداخلاقی‌های گذشته که در شورا به خبرنگاران شد، عذرخواهی کرد.

سوال مشترک خبرنگاران از شورائیان، مهمترین دستاورد شورای اسلامی شهر گرگان در دوره چهارم برای آبادانی شهر بود که گروه منتقدان و گروه همراهان عملکرد شهردار گرگان، با اتفاق‌نظر بر انتخاب حسین صادقلو به عنوان شهردار گرگان به عنوان مهمترین دستاورد شورای چهارم نام بردند.

اما از سوی دیگر زهرا نورا بر این اعتقاد نبود و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: به نظر من مردم مهمترین دستاورد شورای چهارم هستند که با پرداخت عوارض، شهرداری را در مدیریت شهر همراهی کردند.

اما زهرا نورا به این سوال پاسخ نداد که چرا مردم در سال‌های گذشته و مدیریت گذشته شهرداری گرگان تمایل چندانی بر پرداخت عوارض و همراهی با شهرداری گرگان نداشتند؛

حسن صادقلو شهردار گرگان در دوره دوم شورای اسلامی شهر گرگان دو ماه مسئولیت شهرداری را بر عهده داشت که پس از اختلاف‌های مشابهی که در این دوره وجود دارد ترجیح داد تا استعفای خود را به شورا تقدیم کند و شورا نیز با استعفای وی موافقت کرد.

نقاب پوشالی آرامش در شورای چهارم

دیگر سوال خبرنگاران در خصوص تغییر رویکرد ناگهانی اعضای شورا و به خصوص منتقدان به عملکرد شهردار گرگان از روزهای ابتدایی امسال بود؛ افرادی که تا اسفندماه سال گذشته با شیب تند انتقاد بر طبل استیضاح شهردار گرگان می‌کوبیدند چگونه از ابتدای سال جاری رویکرد همراهی و مدارا با شهردار گرگان را پیش گرفتند؟

محمدرضا سبطی منتقدترین عضو شورای اسلامی شهر گرگان بر عملکرد شهردار این شهر در پاسخ به این سوال، شورا را محل تضارب آراء دانست و معتقد است اگر شورایی را دیدید که کامل همراه با شهردار بود، اما و اگرهایی در آنجا وجود دارد.

سبطی همچنین معتقد است عملکرد شهرداری یعنی عملکرد شورا و بیان کرد: عملکرد شورای چهارم را مثبت می‌بینم و این عملکرد مثبت، شهردار و شهرداری را هم در بر می‌گیرد.

اما از سوی دیگر حسین ربیعی در این نشست معتقد بود که آرامش امروز در شهرداری و شورای شهر ظاهری است و هنوز در خصوص شهردار گرگان مقابله‌هایی صورت می‌گیرد اما نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است.

تمام این مسائل نشان‌دهنده آن است که شورای چهارم در ماه‌های آخر فعالیت خود صورت آرامش و دوستی را با سیلی سرخ نگه می‌دارد و ظاهر آرامش حاکم بر شورای چهارم، همانند نقابی است که برای حفظ آبروست.

این ادعا با جمله ابراهیم جرجانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان تائید می‌شود که در ابتدای سخنانش گفت: متاسفانه در این جلسه دائم اعضای شورا را به تفاهم و آشتی و دوستی و عدم پرداختن به برخی واقعیت‌های شورا دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: صحبت من اینجاست که این آقایان و این افراد در زمان انتخابات هیأت رئیسه شهریور ماه سال گذشته کجا بودند و چرا آن زمان اینقدر موضع گرفته بودند.

جرجانی بیان کرد: ما شورایی هستیم و به طور قطع از شورا حمایت می‌کنیم و به طور قطع برای حمایت از شورا آمده‌ایم ولی این فضا ایجاد کردن و دوستی ایجاد کردن‌ها باید آن زمان انجام می‌شد.

وی افزود: هر زمانی که موضوع منفعت سیستمی مطرح می‌شود حرف از صلح و دوستی و رفاقت می‌زنند اما هر زمان که موضوع کار و شرایط اداری ایجاد می‌شود همه اینها تعطیل می‌شود.

وی همچنین با انتقاد تند از عملکرد کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر گرگان گفت: هیچ موضوع مرتبطی در کمیسیون‌های شورا مطرح نمی‌شود و هیچ چیز در وضعیت امروز شورا سر جای خودش نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار